«قهرمان» واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد

آکادمی اسکار فهرستی از ۲۷۶ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و چهارمین دوره این جوایز سینمایی را منتشر کرد.

«قهرمان» واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد

به گزارش ممتاز نیوز، «قدرت سگ»، «تل ماسه»، «بلفاست»، «داستان وست‌ساید»، «پادشاه ریچارد»، «به بالا نگاه نکن»، «پیتزا لیکوریس»، «دختر گمشده»، «تیک، تیک … بوم»، :«تزاژدی مکبث»، «کوچه کابوس»، «ماشین منو بران»، «ریکاردوس بودن»، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» و فیلم سینمایی «قهرمان» از جمله فیلم‌های حاضر در فهرست آثار واجد شرایط در شاخه بهترین فیلم نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار هستند.

امسال قرار است ۱۰ فیلم به صورت قطعی به عنوان نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم معرفی شوند، بر خلاف چند سال اخیر که این عدد بین ۵ تا ۱۰ فیلم متغیر بود.

همه این ۲۷۶ فیلم دارای معیارهای واجد شرایط شامل نمایش در یک سینمای تجاری در یکی از شش منطقه شهری ایالات متحده از جمله لس آنجلس و پنج ناحیه شهر نیویورک بین ۱ مارس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ بوده و حداقل به مدت هفت روز متوالی در این سینماها، سینماها یا سینما-ماشین‌ها اکران شده‌اند.

فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی از ۷ ژانویه به صورت محدود و از ۲۱ ژنویه (۱ بهمن) به صورت عمومی در سینماهای آمریکا و همزمان در سامانه نمایش آنلاین آمازون اکران می‌شود.

این فیلم نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ نیز هست و به فهرست نامزدهای اولیه شامل ۱۵ فیلم نیز راه یافته است.

رای‌گیری نهایی برای معرفی نامزدهای نهایی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار  ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) آغاز و اول فوریه (۱۲ بهمن) به پایان می‌رسد و نامزدهای نهایی تمامی شاخه‌ها نیز روز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.