قول احمدی نژاد به وزیر ورزش

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت – ۱۲:۴۷:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۹۰ اعلام شد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور درمراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران سال ۱۳۹۰ با تبریک افتخارآفرینی‌های اخیر ورزشکاران گفت: به وزیر ورزش قول داده‌ایم بودجه امسال را هر چه زودتر در همین اول سال بدهیم تا بتواند برای مسابقات المپیک و پارالمپیک برنامه‌ریزی بهتری انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، احمدی نژاد در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران سال ۱۳۹۰  در سالن وزنه‌برداری  ورزشگاه آزادی  قول داد مابه‌التفاوت قیمت سکه سال‌های قبل مدال‌آوران پرداخت خواهد شد.   
رئیس جمهور با بیان اینکه المپیک در راه است و این المپیک از جهات گوناگون اهمیت دارد گفت: ممکن است برای جوانان ما حاشیه درست کنند چرا که بداخلاقند و نمی خواهند جوانان ما روی سکو بروند.
 احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال ۱۳۹۰ با تأکید بر اینکه باید همه برای عزت ایران بسیج شویم افزود: الگوی ما در جوانمردی و بزرگواری علی (ع) است و ما باید این الگو را اخلاق ورزشمان کنیم و در جهان حاکم شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: روزی پیروز می شویم که بتوانیم اخلاق ورزشی مان را که نشأت گرفته از امام علی (ع) است در جهان حاکم کنیم.
 احمدی نژاد ورزش را ابزاری برای برابری و کرامت انسانی برشمرد و با توجه به در پیش بودن المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: آرش نماد عشق به ایران است و جوانان ما در این المپیک باید کاری کنند که او انجام داد.
رئیس جمهور ادامه داد: پیش از این در آسیا چهارم شدیم و قرار شد دوم باشیم که امیدواریم امسال اول شویم.
وی با اشاره به رتبه پنجاه و یکم ایران در المپیک افزود: امیدواریم صعود قابل توجهی داشته باشیم چرا که این رتبه ها نشان دهنده قدر و منزلت هر کشوری است.
رئیس جمهور گفت: امروز مأموریت این است که نام ایران را به جایی برسانیم که بقیه با اتصال به نام ایران خود را به جایی برسانند و این سختی دارد اما شدنی است.
 احمدی نژاد خطاب به جوانان ورزشکار با بیان اینکه باید در المپیک حریفان را مغلوب کنید ابراز امیدواری کرد: جلسه بعدی تجلیل از قهرمانان و مدال آوران بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن در همین مکان برگزار شود.
همچنین دراین مراسم وزیر ورزش و امور جوانان با اعلام خبر تشکیل پایگاه های نخبه و استعدادیابی ورزشی در کشور گفت: در کسب مدال و افتخارات بین المللی سیر کاملاً صعودی داریم.
محمد عباسی فزود: در دولت‌های نهم و دهم بیش از تمام طول تاریخ ایران اقدام در راستای توسعه همه جانبه ورزش انجام شده است.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی فقط ۶۷۷ مکان ورزشی در کشور وجود داشت، اضافه کرد: تا سال ۸۴ این تعداد به ۴ هزار و ۲۳ مکان افزایش یافت و تنها در دولت‌های نهم و دهم ۴ هزار و ۵۹۵ مکان ورزشی در کشور ساخته شده است.
وزیر ورزش و امور جوانان گفت: مساحت مکان های ورزشی در کشور تا قبل از سال ۵۷ دو میلیون متر مربع بود و تا سال ۸۴ به ۹ میلیون و ۴۰۰ متر مربع رسید در حالی که تنها در دولت های نهم و دهم حدود ۱۹ میلیون متر مربع مکان ورزشی در کشور ساخته شده و به همین میزان نیز نیروی انسانی افزایش یافته است.
وی تعداد هیئت های ورزشی را تا پیش از دولت های نهم و دهم۷ هزار و ۸۴ هیئت اعلام کرد و افزود: در دولت‌های نهم و دهم ۳۰۰ هزار هیئت ورزشی در کشور مشغول به کار هستند.
در این مراسم قرار است از ۱۰۹۵ نفر از قهرمانان و مدال‌آوران سال ۹۰ از ۲۹ فدراسیون ورزشی با حضور رییس‌جمهور و مسئولان ورزشی کشور تقدیر به عمل آید.
بر اساس این گزارش، ورزشکارانی که در این مراسم قرار است از آنها تجلیل به عمل آید از فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، انجمن‌های ورزشی، اسکی، بوکس، پرورش اندام، پزشکی ـ ورزشی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس، جودو، دوچرخه‌سواری، دو و میدانی، ورزش‌های رزمی، ورزش‌های زورخانه‌ای، ورزش‌های روستایی و عشایری، شطرنج، قایقرانی، کبدی، کاراته، کوهنوردی، نجات غریق، ناشنوایان و بیماری‌های خاص، نابینایان و کم‌بینایان، والیبال، ووشو، هنرهای رزمی، کونگ‌فو، اتومبیلرانی و وزنه‌برداری هستند.
در این مراسم همچنین روسای فدراسیون‌های ورزشی، اعضای کادرفنی و پیشکسوتان و ورزشکاران راه یافته به المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور دارند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۷۱۲۴۷۵۰۹۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.