قیاس جمهوری اسلامی ایران با کره شمالی باطل است

۰۷اردیبهشت،

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: قیاس جمهوری اسلامی ایران با کره شمالی از اساس باطل است چراکه کشورمان در پرونده هسته‌ای خود بارها نشان داده است که از لحاظ فنی و حقوقی مشکلی ندارد.

“هادی شوشتری” نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره بیانیه ۵ عضو دائم “شورای امنیت” دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران مبنی بر اینکه “اگر جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران گرفته نشود ایران تبدیل به کره شمالی دیگر می‌شود”، گفت: مقایسه جمهوری اسلامی ایران با کره شمالی قیاس مع‌الفارغ است چراکه ایران زیر نظر آژانس انرژی اتمی فعالیت می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای خود تاکید دارد و در راستای این مهم هیچ‌گاه قوانین npt و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر پا نخواهد گذاشت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: قیاس جمهوری اسلامی ایران با کره شمالی از اساس باطل است چراکه کشورمان در پرونده هسته‌ای خود بارها نشان داده است که از لحاظ فنی و حقوقی مشکلی ندارد و این مهم را به سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کرده است.
 
گفتنی است پنج عضو دائم شورای امنیت در بیانیه‌ای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را که همواره تحت نظارت بازرسان آژانس قرار دارد هم ردیف برنامه هسته‌ای کره‌ شمالی قرار دادند و نمایندگان این پنج کشور در پایان نشست مقدماتی دو روزه ژنو در آستانه نشست بعدی بازنگری پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در سال ۲۰۲۴ این بیانیه را صادر کردند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.