قیام امام حسین (ع) الگوی بزرگ بر کاهش انحراف های اجتماعی

۲۷ آبان ،

قیام امام حسین(ع) الگوی بزرگ و سمبلی برای تمام قشرهای جامعه در کاهش انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.

جعفر بای پژوهشگر و کارشناس آسیب های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: قیام امام حسین(ع) یک قیام اجتماعی با زیرساخت های مذهبی، اعتقادی، بنیان های دینی با احیای امر به معروف و نهی از منکر برای تمام نسل ها و گروه های اجتماعی در طول تاریخ است.
وی اشاره کرد: امام در وقت مواجه با اوج ناهنجاری ها، شکاف، انحراف و کج روی ها به طور کلی آسیب های اجتماعی و انحراف های دینی با تمام وجود، هستی و حضور خانواده شان، برای مقابله با این آسیب ها در برابر باطل قیام کردند.
بای تاکید کرد:‌ در سپاهیان امام حسین(ع) نماینده و الگوی مناسب برای تمام گروه های اجتماعی در همه رده های سنی هم زنان و هم مردان برای جلوگیری از بهانه های مختلف در انجام انحراف، آسیب های اجتماعی و ارشاد، ترویج دین و کاهش این آسیب ها وجود دارد.
وی در ادامه افزود: با تزریق این امر که کل روزها عاشورا و همه ماه ها محرم و همه سرزمین ها کربلا و قیام عاشورا در یک نیم روز برای شناخت حق از باطل بهترین الگو و زمینه ای برای پیشگیری و مقابله با انحراف و آسیب های اجتماعی در جامعه امروز است.
بای با اشاره به اهمیت القای حس حق باوری در اشخاص گفت: حضور اصحاب و یاران خاص امام حسین(ع) در روز عاشورا، فداکاری، شجاعت و ایثار آنها در تقویت حقانیت الهی بیانگر الزام مقابله تمام اشخاص در طول تاریخ با باطل، انسان های فرصت طلب، تهاجم آنها، استعمارگران، مشرکان وقته، انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.
وی در خصوص دلیل حضور حر در روز عاشورا گفت:  حر بهترین الگو برای قربانیان انحراف و آسیب های اجتماعی، منحرفان مسائل اجتماعی و باورهای مذهبی، اصلاح آسیب های فردی، تقویت خودسازی، خودباوری و پرهیز از کج روی ها است.
بای با اشاره به  نقش  موثر حضور بانوان در واقعه عاشورا گفت: حضور بانوان در واقعه عاشورا بیانگر حجاب، عفاف، تقوا، فضیلت زنان و حفظ ارزش های معنوی آنها بهترین و مناسب ترین راه پیشگیری از انحراف ها، کج روی ها و آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: با وجود مشکلات، شکنجه ها و تهدیدهای سپاه دشمن بانوان حاضر در عاشورا با حفظ حجاب، عفاف و ارزش های معنوی با رفتار مناسب خود در برابر کفار ایستادگی و مقاومت کردند.
بای در پایان افزود: امام حسین(ع) با آگاهی از جامعه کنونی، گسترش و سیر صعودی آسیب های اجتماعی، قیام در روز عاشورا، حضور انتخاب یاران برگزیده و خاص خود بهترین راه مقابله با معضل ها، کج روی ها، انحراف و آسیب های اجتماعی را به تمام اشخاص در طول تاریخ معرفی کردند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.