قیمت برنج در بازار کاهش می یابد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

دبیر انجمن برنج گفت: با حضور دستگاه نظارتی از مرکز تولید تا عرضه قیمت برنج در بازار کاهش می یابد.

جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قیمت برنجی که در حال حاضر در بازار عرضه می شود با احتساب  سود عادلانه و هزینه حمل و نقل منطقی نیست.

دبیر انجمن برنج تاکید نمود: بارها تذکر داده شده که ایجاد یک سازمان نظارتی برای نظارت بر وضعیت برنج برای حذف فرصت های سودجویی دلالان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

علیزاده شایقی ادامه داد: همواره جای سوال بوده است که چرا مرغوب ترین برنج با رسیدن به تهران دچار دگرگونی می شود به طوری که خرده برنج به آن اضافه می شود، ناخالصی پیدا می کند  و یکباره۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت می یابد.

وی افزود: تفاوت قیمت برنج در مراکز تولید و عرضه در شهریور و مرداد با ورود برنج جدید در بازار کشور بسیار زیاد است.

دبیر انجمن برنج تصریح نمود:بهترین برنج در وقت عرضه(مرداد و شهریور)در شمال کشور بین ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان بود اما در تهران با وجود اعمال تغییرات و بی کیفیت شدن همان برنج در هر کیلو به قیمت ۴۵۰۰ تومان به فروش می رسید.

علیزاده شایقی تاکید نمود:نباید اجازه داد تولیدکنندگان برای افزایش قیمت اقدام نمایند که لازمه این امر نظارت دقیق یک سازمان نظارتی بروضعیت تولید و عرضه برنج است.

وی افزود: حالا که در نیمه آبان ماه هستیم و برنج در دست تولیدکننده نیست به طور قطع این واسطه ها می باشند که همان برنج ۳۷۰۰ تومانی را به قیمت ۴۸۰۰ تومان در بازار به فروش می رساند.

علیزاده شایقی تاکیدکرد:امسال برای اولین بار است که فاصله قیمت شهریور و آبان در مرکز تولید۳۰تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید برنج ایرانی گران همه می شود، افزود:بسترهای لازم برای کاهش هزینه های تولید برنج فراهم نیست زیرا طرح یکپارچه سازی اراضی نیمه کاره رها شده، اصلاح کارخانه های شالیکوبی و مکانیزاسیون برنج رها شده است و همه راه هایی که سبب کاهش هزینه های تولید می شود کمرنگ شده است.

علیزاده شایقی ادامه داد:ما باید تلاش کنیم هزینه های تولید برنج را کاهش دهیم تا توان رقابت در بازارهای جهانی را بدست آوریم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.