قیمت سبزی در هفته نخست ماه رمضان افزایش می‌یابد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار
قیمت سبزی در هفته نخست ماه رمضان افزایش می‌یابد

۱۲:۲۱ (چهارشنبه ۳۱ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران اعلام کرد: قیمت سبزی به غیر از هفته اول ماه رمضان، با قیمت های کنونی عرضه خواهد شد.

حسین مهاجران  به وضعیت موجودی سبزی و قیمت آن در بازار پرداخت و گفت: به تبع مسائلی که سال گذشته بعد از شایعه وبا در تهران دامنگیر سبزیکاران شد، برخی از تولیدکنندگان در سال جاری به فعالیت خود ادامه ندادند. بر این اساس قیمت این محصول تا حدودی رو به افزایش گذاشت. 

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سبزی خوردن حدود ۱۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم انواع سبزی های آش، قورمه و پلو چیزی نزدیک به ۱۲۰۰ تومان است. 

مهاجران با اذعان به اینکه در حال حاضر قیمت برخی سبزیجات همچون ریحان، مرزه و ترخون با افزایش قابل ملاحظه ای همراه بوده است، عنوان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ریحان بیش از دو هزار تومان و مرزه و ترخون نیز بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است. 

وی با تاکید بر اینکه کیفیت سبزی های دسته ای عرضه شده نسبت به عرضه کیلویی آن پایین تر است، گفت: پیش بینی می شود قیمت برخی سبزیجات از جمله سبزی خوردن در ایام ماه رمضان نسبت به هم اکنون افزایش خاصی نداشته باشد. 

رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان اصولا تقاضا برای سبزی آش به مراتب نسبت به دیگر سبزیجات افزایش می یابد، گفت: بیشترین سبزی موجود در سبزی آش اسفناج و برگ چغندر است که هم اکنون این دو محصول به فراوانی در بازار موجود است. 

به گفته وی؛ با توجه به اینکه در دهه اول ماه رمضان رجوع تقاضا برای سبزی به ویژه سبزی آش به مراتب بالاتر است، پیش بینی می شود قیمت این محصول تا حدودی در هفته اول این ماه افزایش می یابد. 

کاظمی در خصوص بسته بندی آب معدنی و بطری های مورد استفاده نیز توضیح داد: بطری ها و بسته بندی آب معدنی ها مشکل خاصی ندارند، تنها مسئله ای که در این خصوص باید رعایت شود، عدم قرار دادن بطری های آب معدنی در معرض آفتاب است. 

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر مشکل کیفی برخی از آب معدنی های عرضه شده منتشر شده بود. در این خصوص مسئولان آبفای تهران گفته بودند؛ آزمایشات بر روی حدود ۱۰ نوع آب معدنی وجود برخی مشکلات در آنها را اثبات کرده است. 


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.