قیمت جهانی طلا به ۱۲۸۴ دلار رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۲۰ سنت افزایش یافت و به ۱۲۸۴ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسید

سکه آمریکا

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، در حالی که آمارهای امیدوار کننده از فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا مجددا نگرانی ها در مورد احتمال تعدیل زودهنگام سیاست محرک اقتصادی فدرال  رزرو را افزایش داده است، قیمت طلا روز دوشنبه تقریبا ثابت ماند.

برخی سرمایه گذاران می گویند، آمارهایی که حکایت از بهبود وضعیت ترمیم اقتصاد آمریکا نسبت به پیش بینی های قبلی دارد، می تواند بانک مرکزی آمریکا را نسبت به تعدیل سیاست محرک اقتصادی در ماه آینده میلادی مجاب کند. بعضی نیز معتقدند که تعدیل سیاست پولی تنها سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «من فکر می کنم فدرال رزرو همچنان در انتظار آمارهای بهتر از ترمیم اقتصادی خواهد ماند.» وی افزود: «بازارها همچنان در حال رصد آمارهای اقتصادی باقی خواهند ماند.» وی پیش بینی کرد که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۳۲۰ دلار افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۱٫۵ درصدی در جلسه قبل، امروز تنها ۲۰ سنت افزایش یافت و به ۱۲۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به سبب نگرانی از احتمال تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود یک چهارم کاهش یافته است.

کارفرمایان آمریکایی در ماه اکتبر ۲۰۴ فرصت شغلی تازه ایجاد کردند که تقریبا دو برابر میزان پیش بینی ها بود و این تحلیل که تعطیلی دولت در ماه قبل تاثیری منفی بر بازار کار آمریکا گذاشته است را باطل کرد.

بازارها امیدوار بودند که تعطیلی ۱۶ روزه دولت آمریکا در اوایل اکتبر و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور جلوی تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو در کوتاه مدت را بگیرد.

قیمت طلا در سال ۲۰۱۱، به سطح تاریخی ۱۹۲۰ دلار رسید که تا حدی ناشی از سیاست محرک اقتصادی بانک های مرکزی کشورهای مختلف جهان در ان زمان بود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.