قیمت جهانی مواد غذایی کاهش یافته است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری فائو (سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد) شاخص بهای مواد غذایی در اکتبر امسال یک درصد سقوط نمود و در ده ماه اول امسال به طور میانگین، ۸ درصد پایین تر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فائو، شاخص بهای غذا، به میزان دو واحد پایین آمده و از ۲۱۵ واحد ماه سپتامبر به ۲۱۳ واحد رسیده است.

کاهش قیمت جهانی حبوبات و دانه های روغنی که از مهمترین آنها می توان به شکر اشاره نمود، از عوامل اصلی این افت می باشند.

همچنین این سازمان در گزارش تفسیریی مبنی بر “چشم انداز وضعیت مواد غذایی” ، این موضوع را مطرح نمود که قیمت پایین مواد غذایی و کاهش تقاضا برای خرید حبوبات، زمینه ای است که کاهش واردات غلات را نیز به دنبال خواهد داشت و پیش بینی شده که تولید غلات در جهان تا ۲٫۷ درصد کاهش یابد.

هزینه واردات غذا در سال ۲۰۱۲، ۱٫۱۴ تریلیون دلار برآورد شده که حدود ۱۰درصد پایین تر از سال قبل است.

جوزه گرازیانو دا سیلوا، مدیر کل فائو بیان نمود: با وجو اوضاع بحرانی بازار مواد غذایی در جهان، اقداماتی تا کنون صورت گرفته که از افزایش بهای جهانی غذا جلوگیری شود.

وی در ادامه صحبت هایش تصریح نمود که دولت ها، خصوصا کشور های ثروتمند نباید بحران و دیگر مسائل را عامل بحران مواد غذایی بدانند، بلکه خود آنها و سیاست هایشان عامل  اصلی می باشند و باید برای اصلاح اوضاع، اقدامات و روش های کارآمدی بکار گیرند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.