گرانی ۱۰ درصدی مواد غذایی در جهان طی تیر امسال

بانک جهانی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی در جهان طی ماه جولای(تیر ماه) اعلام کرد قیمت گندم در این ماه ۲۵ درصد افزایش اما قیمت برنج ۴ درصد کاهش داشته است.

 بانک جهانی در این گزارش افزود ، ادامه خشکسالی بی سابقه در مناطق وسیعی از آمریکا و غرب اروپا تاثیر زیادی بر رشد ۱۰ درصدی قیمت مواد غذایی در ماه جولای داشته است .

بر اساس این گزارش ، بانک جهانی از کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای فقیر و در حال توسعه خواسته است برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی آماده باشند و سیاستها و تدابیر لازم و مناسب را برای حمایت از اقشار فقیر و کم در آمد اتخاذ کنند .

بر این اساس ، قیمت جهانی گندم و ذرت طی ماه جولای نسبت به ژوئن بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است . قیمت سویا نیز در این مدت با رشد ۱۷ درصدی روبرو شده و تنها قیمت برنج در این مدت با افت ۴ درصدی روبرو شده است .

این گزارش افزود شاخص قیمت مواد غذایی بانک جهانی در ماه جولای ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۶ درصد رشد داشته است .

جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی نیز تاکید کرد افزایش قیمت مواد غذایی سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی میلیونها نفر در سراسر جهان را تهدید می کند . به خصوص آفریقا و خاورمیانه به شدت در برابر افزایش قیمت مواد غذایی آسیب پذیر هستند .
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.