پرانرژی ترین خوراکی جهان

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

دانشمندان با تفکیک گروه‌‌های غذایی از یک‌دیگر توانسته‌اند …….

دانشمندان با تفکیک گروه‌‌های غذایی از یک‌دیگر توانسته‌اند پرانرژی‌ترین مواد غذایی در جهان را شناسایی کنند.آجیل، ماهی، گوجه‌فرنگی، بلغور و گندم از پرانرژی‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شوند که حتما باید در سبد غذایی اشخاص قرار گیرند.دانشمندان در طول ۶ سال و با بررسی کالری‌های مختلف مواد غذایی و با شناسایی کامل نیازهای بدن به موادغذایی توانسته‌اند تمام نیازهای بدن را به یک برنامه مواد غذایی کامل و صحیح بشناسند.
* ماهی حاوی امگا ۳ فراوانی است که می‌تواند به پیشگیری از بروز بسیاری از سرطان‌ها در بدن کمک کند و حافظه و ذهن را پرورش دهد تا عملکرد بهتری داشته باشند.
* گوجه‌فرنگی از دیگر مواد غذایی است که سرشار از انرژی است و دانه‌های آن می‌توانند به سیستم دفاعی بدن کمک کند و گوجه فرنگی از بروز بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن جلوگیری می‌کند.
* مغزها به ویژه بادام(هندی، زمینی) سرشار از آهن و فیبر می باشند و اشخاص حتما باید تعداد مشخص و معینی از آنها را مصرف کنند گرانی بادام نباید سبب شود تا اشخاص خوردن آن‌ها را کنار بگذارند.
* بلغور ، جو و گندم به سبب فیبر، ویتامین و املاحی که دارد هم از مواد غذایی پرانرژی محسوب می‌شوند که میزان انرژی بسیاری را برای بدن خود فراهم کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.