قیمت میوه در سطح شهر ۳۵ درصد بالاتر از میدان مرکزی تره‌بار

حسین مهاجران در گفتگو با مهر درخصوص قیمت انواع میوه و صیفی جات در بازار، اظهارداشت: قیمت انواع میوه نسبت به هفته گذشته با افت محسوسی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم انگور در بازار ۳۰۰۰ تومان است، قیمت هرکیلوگرم لیموترش ریزداخلی را بین ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان اعلام کرد. به گفته این فعال بازارمیوه و تره بار، قیمت هرکیلوگرم لیموترش درشت وارداتی در حدود ۴۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هرکیلوگرم گیلاس درشت سنگون و سولقون با قیمت ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان در بازار به فروش می رود، گفت: همچنین قیمت هرکیلوگرم گیلاس دماوندی در بازار ۲۰۰۰ تومان است.

مهاجران درخصوص قیمت آلبالودر بازار نیز گفت: قیمت هرکیلوگرم آلبالوی بذر اسرائیلی در بازار بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است، قیمت هرکیلوگرم آلبالوی محلی را بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هرکیلوگرم هلو با قیمت ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ در بازار به فروش می رود، گفت: قیمت هرکیلوگرم شلیل (شبرنگ) در بازار بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران قیمت هرکیلوگرم زردآلوی داخلی بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هرکیلوگرم آلوی قرمز با قیمت بین ۱۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان و هرکیلوگرم آلوی قطره طلا با قیمت بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رود.

وی با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم موز در بازار بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۵۰ تومان است، گفت: هرکیلوگرم انبه با قیمت بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در بازار به فروش می رود.

مهاجران قیمت هرکیلوگرم گلابی داخلی را بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم گلابی وارداتی را ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هرکیلوگرم گلابی جنگلی با قیمت بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رود.

وی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم پرتقال وارداتی بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان است، گفت: قیمت هرکیلوگرم گریپ فروت وارداتی در بازاربین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران قیمت هرکیلوگرم سیب وارداتی از فرانسه را بین ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و هرکیلوگرم سیب وارداتی از آفریقای جنوبی را ۴۰۰۰ تا ۴۲۰۰ اعلام کرد و افزود: هرکیلوگرم سیب گلاب با قیمت بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ در بازار به فروش می رود.

وی در ادامه درخصوص قیمت برخی از صیفی جات نیز گفت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم خیار در بازار بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی بین ۳۵۰ تا ۶۵۰ تومان است. به گفته مهاجران، هرکیلوگرم هندوانه و طالبی با قیمت ۶۰۰ تومان و هرکیلوگرم خربزه با قیمت بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان در بازار به فروش می رود.

مهاجران دربخش دیگری از سخنانش درخصوص علت تفاوت قیمت‌های اعلامی با قیمتهای مراکز میوه و تره بار در سطح شهر اظهارداشت: قیمت‌های اعلام شده قیمت محصولات درمیدان مرکزی میوه و تره بار واقع در اتوبان آزادگان است و طبیعتا متولیان مراکز دیگر میادین میوه و تره بار در سطح شهر به طور متوسط در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد سود و میوه فروشی های سطح شهر هم به طور متوسط در حدود ۳۵ درصد سود به این قیمتها اضافه می کنند.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران در رابطه با اختلاف چند هزارتومانی بین قیمتهای اعلامی یک نوع میوه، گفت: به هرحال قیمت محصولات را کیفیت و سایز آنها تعیین می کند و این عامل موجب نوسان چند هزارتومانی قیمتهای اعلامی می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.