کارکنان بخش حمل و نقل عمومی شهر رم اعتصاب کردند

به گزارش ایرنا، نخستین اعتصاب کارکنان بخش حمل ونقل عمومی پس از تعطیلات تابستانی در رم، امروز از ساعت ۸:۳۰آغاز و تا ساعت ۱۶:۳۰ ادامه دارد.

به دنبال فراخوان اتحادیه های کاری ‘ Filt Cgil, ‘Fit Cisl’, ‘Uil Trasporti’ و ‘Ugl Trasporti’ کارکنان بخش حمل و نقل عمومی در رم در ۲۳ خط اتوبوسرانی در شمال، جنوب و شرق پایتخت، دست از کار کشیدند.

با اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل عمومی شهر رم، اتوبوس ها با نوشته ‘خارج از سرویس ‘ از سوار کردن مسافران خودداری می کنند.

اعتصاب در خطوط اتوبوسرانی موجب شده تا مسافران و بویژه گردشگران داخلی و خارجی برای رسیدن به مقصد، پیاده حرکت کنند و یا در صف های طولانی تاکسی در انتظار بمانند.

اتحادیه های کاری دلیل این اعتصاب را اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت اعلام کرده اند که به تمدید نشدن قراردادهای کاری منجر شده و شرایط کاری را برای کارکنان وخیم کرده است.

انجمن کارکنان بخش حمل و نقل ایتالیا پیشتر اعلام کرده بود: اگر کاهش بودجه نهادهای محلی بیشتر شامل حمل ونقل عمومی شود، در ۲ سال اینده ۲۷ هزار فرصت شغلی در این بخش کاهش یافته و در چنین شرایطی تمدید قراردادها نیز همواره مشکل تر می شود.

براساس اعلام وزارت کشور ایتالیا در یک سال گذشته، ایتالیایی ها در مجموع حدود ۱۱ هزار تظاهرات و اعتصاب سراسری علیه برنامه های ریاضت اقتصادی دولت این کشور برگزار کرده اند.

از مجموع این تظاهرات ها و اعتصاب ها، چهار هزار و ۴۹۷ مورد توسط اتحادیه های کاری برگزار شد که در ۳۰۴ مورد، پلیس ضد شورش با مداخله خود این تظاهرات را به خشونت و درگیری کشاند.

ایتالیا در یک سال اخیر شاهد برگزاری ۲۹ تظاهرات و اعتصاب همزمان در روز بود که این کشور را عملا به تعطیلی کشاند.

اروپام **۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۴۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.