کانون هواداران کاروان ورزشی المپیک ایران در لندن آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، کانون هواداران کاروان ورزشی المپیک ایران با ابتکار و همت جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس و با هدف نشر پیام صلح و دوستی ایرانیان از طریق مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن، تقویت همگرایی و انسجام میان ایرانیان مقیم خارج از کشور و حمایت و تشویق یکپارچه تیم های ورزشی ایران تاسیس شده است.

این تشکل مردم نهاد فرهنگی – ورزشی از کلیه ایرانیان خارج از کشور و بویژه هموطنان مقیم انگلیس دعوت کرده است به منظور استقبال، حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران ایران در یک فضای دوستانه و صمیمی به عضویت کانون در آیند.

دفتر کانون هواداران کاروان ورزشی المپیک ایران در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شهر لندن مستقر است و مسئولان آن از هموطنان ایرانی مقیم انگلیس دعوت کرده اند با مراجعه به وبسایت کانون به نشانی http://www.irolympic2012.com/ فرم عضویت را تکمیل کنند.

اشخاصی که به عضویت این کانون در می آیند تسهیلات و مشوق هایی از قبیل شرکت در گردهمایی با حضور ورزشکاران اعزامی به المپیک، اقلام فرهنگی (شامل پیراهن، پرچم ایران، کلاه، شال) و تعداد محدودی بلیت (به قید قرعه) دریافت خواهند کرد.

در حالی که ۱۰ روز تا افتتاح رسمی مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن باقی مانده است، خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که نخستین گروه از کاروان المپیکی جمهوری اسلامی ایران شامل بخشی از کادر سرپرستی و پشتیبانی کاروان، امروز وارد لندن می شوند.

کادر سرپرستی کاروان ورزشی ایران اولین گروه از کاروان کشورمان است که فعالیت های خود را در المپیک لندن آغاز می کند. اعضای این گروه فردا آخرین نشست فنی خود را با برگزارکنندگان بازیها و همتایان شان از دیگر کشورها برگزار خواهند کرد.

پس از این گروه و همزمان با آغاز اعزام ورزشکاران، دیگر اعضای کاروان ورزش ایران در قالب گروه های پزشکی، سرپرستی و رسانه ای نیز در زمان های تعیین شده راهی لندن خواهند شد.

نخستین گروه از ورزشکاران ایرانی شامل ۱۳ ورزشکار از رشته های تیراندازی، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، تیر و کمان، بوکس، جودو و وزنه برداری روز دوم مرداد وارد لندن می شوند.

ورود کاروان ورزشی ۵۵ نفره کشورمان در نهایت در روز چهاردهم مرداد و با ورود آخرین گروه از کشتی گیران آزادکار به لندن تکمیل می شود.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۶ تا ۲۲ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازیهای المپیک شده است. پیشتر بازیهای المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۷۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.