کاهش قیمت گوشت در کشور با واردات دام از مرزهای سیستان و بلوچستان


کاهش قیمت گوشت در کشور با واردات دام از مرزهای سیستان و بلوچستان

۱۱:۱۰ (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دام های وارداتی از مرزهای این استان ، بازار گوشت کشور را متحول و قیمت این محصول را کاهش می دهد.

علی محمد آزاد در ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده و حمایت دولت بزودی واردات دام از مرزهای این استان با تعرفه ارز دولتی انجام می گیرد افزود: اجرایی شدن این راهبرد ارزنده ، نقش بسزایی در تنظیم بازار گوشت استان و کشور بویژه تهران طی چند روز آینده خواهد داشت و قیمت گوشت کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی اضافه کرد: با وجود این، دام به روال سابق پس از ورود به مرزهای سیستان و بلوچستان بعد از گذراندن دوره قرنطینه برای کشتار به کشتارگاهها ارسال می شود. 
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ۲۰ هزار ظرفیت قرنطینه دام دارد که احشام پس از ورود به کشور برای طی مراحل تشخیص سلامت در این مراکز نگهداری و مورد معاینه قرار می گیرند لذا هیچ دستگاهی قبل از انجام مرحله قرنطینه، اجازه خروج دام زنده از استان را ندارد. 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محدودیتی در واردات دام زنده به این استان وجود ندارد، بیان کرد: دامها پس از نگهداری در قرنطینه ها و تایید سلامت آنها، پلاک کوبی شده و به کشتارگاههای صنعتی ارسال می شوند. 
وی گفت: سرمایه گذاریهای بسیار زیادی در زمینه کشتارگاههای صنعتی در سیستان و بلوچستان انجام شده که باید در شرایط کنونی به بهترین شکل از ظرفیت آنها برای کنترل بازار گوشت کشور استفاده کرد. 
وی افزود: دولت در بخش کشتارگاهها و صنایع بسته بندی بیش از چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان انجام داده است. 
آزاد اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی سیستان و بلوچستان و قرار گرفتن آن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان ، دسترسی آسان به هندوستان از طریق آ بهای آزاد و تامین زیرساختهای لازم برای فعال کردن بخش دام، این استان می تواند نقش بسزایی در تامین نیاز گوشت کشور همانند گذشته داشته باشد. 
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیتهای دامی و صنایع جانبی مطلوبی شامل کشتارگاههای صنعتی و بسته بندی است و پرواربندی دام افزون بر احیای دام بومی استان می تواند نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت گوشت کشور را به خوبی تامین کند. 
وی اظهار داشت: اکنون دولت همانند گذشته به سیستان و بلوچستان به عنوان مرکز قرنطینه و تنظیم بازار گوشت کشور می نگرد که نشان دهنده توانمندی و ظرفیت خاص این استان است. 
وی افزود: با اعمال نگاه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان، افزون بر تقویت صنعت دام بومی، فرصتهای شغلی مناسبی برای مردم ایجاد می شود که در امنیت پایدار سیستان و بلوچستان نقش بسزایی خواهد داشت. 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیتهای تولید گوشت در این استان گفت: در سیستان و بلوچستان دو نژاد منحصر به فرد گاو دشتیاری و گاو سیستانی وجود دارد که می تواند مورد توجه بیشتر دولت برای جلوگیری از انقراض و توسعه فرآورده های دامی آنها قرار گیرد. 
وی با تشریح ظرفیتهای مختلف سیستان و بلوچستان گفت: این استان در کنار ظرفیت مرز، ظرفیت پرواربندی بیش از ۳۰۰ هزار راس دام در سال را دارد که می تواند افزون بر اشتغال سه هزار خانواده ۵۰ درصد نیاز گوشت کشور را نیز تامین کند. 
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان همچنین بر اختصاص سهمیه مناسب از دام های وارداتی به منظور ذخیره سازی گوشت مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

باشگاه خبرنگاران


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.