کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۰

جام جم آنلاین: رییس مرکز آمار ایران با بیان این‌که آمار این مرکز متاثر از گرایشات سیاسی نیست، از ایجاد یک میلیون و ۳۷۵ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در سال ۹۰ با کاهش ۱٫۲ درصدی نسبت به سال ۸۹ به ۱۲٫۳ درصد رسیده است.

عادل آذربا بیان این‌که عمده آمار و آرقامی که درباره‌ی اشتغال اعلام می‌شود، مبتنی بر طرح نیروی کار مرکز آمار ایران است، اظهار کرد: ما به عنوان یک مرجع حرفه‌ای و رسمی با استدلال‌هایی که مراجع و افراد مختلف اعلام می‌کنند، کاری نداریم و مبنای اطلاع‌رسانی آمار دقیقی است که از طرح نیروی کار مرکز آمار ایران که به صورت فصلی انجام می‌گیرد، به دست می‌آید.

وی با اشاره به این‌که این روش استاندارد بین‌المللی بوده و در کل دنیا رایج است، تصریح کرد: تعریف این استاندارد همان تعریف سازمان بین‌المللی کار (ILO) است، اما چارچوب آن با چارچوب بخش آماری سازمان ملل (UNSD) یکسان است و ما نیز به رغم همه بحث‌ها سعی کرده‌ایم این چارچوب را رعایت کنیم.

رییس مرکز آمار ایران با تاکید بر این‌که مبنای سنجش نرخ بیکاری از سال ۱۳۸۴ تاکنون یکسان بوده‌ است، خاطرنشان کرد: تعریف نرخ بیکاری یک ساعت همان ملاک و معیاری است که از سال ۱۳۸۴ رایج شده است و براساس این استاندارد نرخ بیکاری سال ۱۳۸۹، ۱۳٫۵ درصد با سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار بوده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.