نرخ بیکاری منطقه یورو رکورد زد

جام جم آنلاین: آمارهای رسمی از افزایش شمار بیکاران در ۱۷ کشور عضو منطقه یورو طی ماه ژوئیه (تیر‌‌‌/‌‌‌ مرداد) به رقم بی‌سابقه ۱۸ میلیون نفر حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل یورواستات، آژانس آماری اتحادیه اروپا، روز جمعه اعلام کرد که ۱۸ میلیون و دو هزار نفر در سراسر این کشورها بیکار هستند که بالاترین رقم از زمان آمارگیری این شاخص در سال ۱۹۹۵ تاکنون تلقی می‌شود.

بر اساس این گزارش، در ماه ژوئیه ۸۸ هزار نفر به تعداد بیکاران افزوده شده است، با آن‌که آمار ماه ژوئن از نرخ بیکاری ثابت ۳‌/‌۱۱ درصد در این کشورها خبر می‌داد.

افزون بر این، در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۵ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر بیکار وجود دارد که شامل کشورهایی مانند انگلیس و لهستان نیز می‌شود.

بر اساس گزارش جداگانه دیگری از یورو استات تورم سالانه نیز در ماه اوت (مرداد‌‌‌‌/‌‌‌‌ شهریور) به ۶‌/‌۲ درصد رسیده است. این آمار باعث هشدار تحلیلگران در این زمینه شده است که خانواده‌ها هزینه‌های خود را هر روز بیشتر کاهش می‌دهند و این امر مانع از رشد اقتصادی که دولت‌ها به آن امید بسته‌اند، خواهد شد.

همزمان با انتشار خبر افزایش شمار بیکاران سازمان بین‌المللی کار در خصوص افزایش فاجعه بار بیکاری به ویژه بین جوانان در صورت خروج یونان از منطقه یورو، هشدار داد.

اکهارت ارنسیت، اقتصاددان برجسته در این سازمان گفت: این وضعیت برای جوانان منطقه یورو فاجعه بار است و انتظار می‌رود که از هر ده نفر یک نفر بیکار شود، این شرایط تا سال ۲۰۲۴ حتی کشورهایی چون آلمان را نیز تهدید می‌کند.

آلمان با نرخ بیکاری ۵/۵ درصدی مواجه است و کشورهای همسایه آن مانند اتریش و هلند نیز وضعیت مشابهی دارند، اما در اسپانیا از هر چهار نفر یک نفر بیکار است.

نرخ افزایش سالانه بیکاری در اسپانیا و یونان بیشتراز دیگر کشورهاست؛ هر دو کشور با بدهی‌های فراوان دولتی و بیکاری حتی بیش از ۵۰ درصدی بین افراد بیست و پنج ساله و کمتر دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت آمارگیری مارکت منطقه یورو با کاهش ۵ تا ۶ دهم درصدی تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم مواجه است که تقریبا به معنای رکود خواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.