کاهش ۲ درصدی هدر رفت آب در شبکه آبفای کشور

ثمره هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، میانگین هدر رفت آب در شبکه آب و فاضلاب را در حال حاضر ۱/۲۶ درصد اعلام و پیش بینی کرد که این رقم در سال جاری به ۲۴ درصد کاهش یابد.

وی با بیان این که رسیدن به این هدف هزینه بالایی دارد، یادآور شد: متاسفانه در ردیف های بودجه، عدد و رقمی برای اصلاح و بازسازی شبکه ها و کاهش هدر رفت آب در نظر گرفته نشده است.

به گفته ثمره هاشمی، رقم های جزئی که برای کاهش هدر رفت آب اختصاص داده می شود، به طور عمده از محل منابع داخلی شرکت های آب و فاضلاب است که این هزینه هم جوابگو نیست.

** هنوز قیمت نهایی آب قطعی نشده است

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: هنوز قیمت تمام شده آب در کار گروه طرح تحول اقتصادی به تصویب نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور ارقام پیشنهادی خود را به همراه مدارک و مستندات به این کار گروه ارائه کرده که برخی از ارقام پذیرفته و برخی نیز رد شده است.

وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب و کار گروه طرح تحول اقتصادی هنوز به یک عدد قطعی برای قیمت تمام شده آب نرسیده اند.

ثمره هاشمی همچنین در خصوص قیمت تمام شده آب، گفت: قیمت تمام شده آب بسته به نحوه تولید آن متفاوت است و در هر شرایط انتقال آب، استفاده از آب های زیر زمینی و یا آب های سطحی متفاوت خواهد بود و از این رو به طور دقیق نمی توان قیمت تمام شده آب را اعلام کرد.

وی در عین حال از آمادگی آبفای کشور برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هم همانند فاز نخست بدون کمترین مشکلی اجرا شود.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۵۶۱/۱۵۹۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۴۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.