کد‌پستی ده رقمی چه می‌کند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از کدپستی ده رقمی ضرورت داشته و هر مکان باید تنها یک شماره منحصر به فرد داشته باشد که در مکان‌های دیگری از آن استفاده نشده باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ هر مکان باید تنها یک شماره منحصر به فرد داشته باشد که در مکان‌های دیگر از ان استفاده نشده باشد ضمن آنکه تعییر اسامی محله‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها و نیز افزوده شدن مکان‌های جدید همواره مشکلات بسیاری را در شناسایی مقاصد سبب شده است. استفاده از کد پستی ۵ رقمی سبب شد تا با وجود هرگونه تغییر در نام‌ معابر و پلاک اماکن، هیچگونه خلل و رکودی در توزیع مرسولات پستی ب وجود نیاید و سرعت و دقت در ارسال آنها افزایش یابد اما استفاده از این کد نیاز به نوشتن نشانی را به طور کامل مرتفع ساخت و مکان‌ها را دقیقا مشخص نمی‌نمود.
گفتنی است؛ با افزودن ۵ رقم دیگر به کدپستی پنج رقمی برای هر مکان اعم از مسکونی، تجاری و اداری یک کد ده رقمی منحصر به فرد و یگانه در نظر گرفته شد.
با تصویب قانون الزام اختصاصی شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶ در مجلس شورای اسلامی استفاده از کد پستی ده رقمی به عنوان یگانه کد شناسایی مکان‌های قانونی شد./ف
گزارش از ریحانه جمشیدی.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.