کشف حیات فرازمینی تا ۴۰ سال آینده!!

بر اساس ادعای یکی از محققان نجوم، سوال اساسی امکان وجود حیات در سیارات بیگانه تا ۴۰ سال آینده پاسخ داده خواهد شد.

 

 manzomeh

 

فیلسوفان و دانشمندان طی قرن ها بدنبال یافتن پاسخی برای این سوال اساسی بوده اند که آیا زمین تنها میزبان حیات در کائنات محسوب می شود؟‌

 

«مارتین ریس» رئیس سابق انجمن سلطنتی انگلیس معتقد است، با پیشرفت های چشمگیر در حوزه علم نجوم، محققان فیزیک نجومی تا سال ۲۰۲۵ قادر به شناسایی سیارات دور دست خارج از منظومه شمسی خواهند شد که می تواند منجر به کشف نشانه های احتمالی حیات فرازمینی شود.

 

«ریس» خاطر نشان کرد: منشأ و مکان بوجود آمدن حیات، کشف حیات بالقوه فرازمینی در سیارات دیگر یا فراتر از منظومه شمسی تا چهار دهه آینده محقق خواهد شد.

 

این محقق سال گذشته گفته بود، پرسش های زیادی وجود دارد که مغز انسان قادر به درک و یافتن پاسخی برای آنها نیست و احتمال وجود حیات و هوش فرازمینی خارج از اشکال قابل شناسایی برای انسان وجود دارد.

 

این درحالیست که برنامه اسکن کائنات برای رصد و شناسایی نشانه هایی از فعالیت فرازمینی بدلیل مشکلات مالی با وقفه مواجه شده و خطر توقف برنامه ۵۲ ساله جست‌وجو برای یافتن هوش فرازمینی وجود دارد.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. اسماعیل:

    به نظر من موجودات دیگر هم استن که در سیاره های مختلف مانند زمین زندگی میکنند

  2. رضا:

    با سلام به همگی
    شما میگید تو این دنیای بزرگ و پر کهکشان ما تنها نیستیم منم قبول دارم چون خاصیت کهکشان وجود حیات است چنان که منظومه شمسی هم در کهکشان راه شیری قرار گرفته است ولی میخواید با هم یه مطلبی رو بخونیم من طی تحقیقاتم از طریق سایتها متوجه خیلی کارها شدم میدونید میلیاردها و یوروها در دانشگاه های علمی آمریکا و کشورهای دیگه عرض یک ماه پولارو خرج چی میکنن 🙁 نامرئی کردن انسان )اینها میخواین با نظریه های دانشمندان گذشته این کارها روعملی کنند و با این کار روی یک آدم آزمایشاتی رو انجام بدن و غیب شه بره درون چاله سیاه و بیفته تو کهکشان دیگه و از آنجا اطلاعات بیاره چون فقط این راه برای سفر کهکشانی وجود داره وگرنه با هیچ سفینه و شی پر سرعتی نمیشه از کهکشان راه شیری خارج شی شده ۳۰ سال طول میکشه پس این امکان نداره و فقط یه راه میمونه (نامرئی)کردن و چرا این کارها رو میکنن!اینها میدونن که منظومه شمسی یا کهکشان راه شیری یه روزی نابود میشه میخواین سفرکنن به جای دیگه تا اونجا نسل بشر ادامه پیدا کنه ولی نمیتونن چون در قیامت کل دنیا نابود میشه .
    حالا میخواهید بریم بر اثبات نازل شدن قرآن از جانب خداوند یگانه و انگشت بر دهن ماندن؟ چه طور!به کمک سوره طارق: خاصیت جالب این سوره اینجاست که به تفکرات آدم که در نوشته های بالا شد جواب میده! از اول سوره طارق خیلی جالبه که قسم بر آسمان و ستاره های درخشان گفته شده و کوبنده شب که میفرماید تو چه میدانی که کوبنده شب چیست و همین طور است نمیدانیم .بعد در آیه ۶و۷ به وجود آمدن انسان از آبیست که یک قدرتی بر ساختار جنین وجود دارد، حالا اینجا رو گوش کن مگه اینا نمیخوان که خودشونو از مرگ نجات بدهند؟در آیه ۱۰ فرموده برای او هیچ نیرو ویاوری نیست، چه لزومی دارد از اول آیه بحث نجومی بوده بعد این طور جواب خوش خیالها را بدهد! بعد کافرا میگن کهکشانها از انفجار بزرگ به وجود اومده حالا همین سوره جواب اینارو میده آیه ۱۱ و۱۲ بزارید اول یه چیزی بگیم اگه با انفجار بیگ بنگ ما به دنیا اومدیم پس چرا در منظومه شمسی فقط زمین؛ درخت و خوردنی داره ! اگه انفجار بزرگ باعث این کارا شده چرا در همه سیاره های منظومه امکان زندگی فراهم نشده یه حیوانی میافتاد تو سیاره نپتون یکیش میافتاد تو سیاره زهره یه آدم میافتاد تو زمین اون یکی میافتاد پلوتون چرا همه یه جا جمع شده اند!بعد در آیه ۱۱ و۱۲ میفرماید سوگند به آسمان پر باران . سوگند به (زمین) پر شکاف که گیاهان از آن میرویند . لا الله الا الله خداوند چنان جواب کافرا و دانشمندای کافر رو داده که خفه شن. با این آیه ها مگه خداوند مهربان انسان را از اشتباهاتش آگاه نمیکنه؟ بعد با تدبر خواندن این سوره مبارکه انسان به خدا اعتقاد میاره، بعد از این آیه های محکم در آیه ۱۳ و۱۴ میفرماید این قرآن هرگز شوخی نیست دیگه در آیه ۱۵و۱۶ هیشکی نمیتونه حرفی بگه حرفی نداره که بگه کافرا اعصبانی میشن کاری نمیتونن بکنن حرس وجودشونو میگیره آیه ها رو میسوزونن. اونی هم که عقلشو کار میندازه به سادگی ایمان میاره نه در این دنیا معذب میشه نه در دنیای ابدی . تنها این سوره نیست که آدم موهاش سیخ میشه همه سوره ها کمک میکنه که انسان بالیاقت یه ذره ایمانش سست نشه .
    کلی سوره است که جواب کافران را میدهد در واقع خداوند مهربانی میکند تا کافران بیاند سر عقل آدم بشن ، ایمان بیارن ولی باز هم از نادانیشون دست بر نمیدارن میدونید چی میگند؟ میگن قرآن رو جن ها نوشتن! باز خدا مهربانی میکنه یه پیامبری میفرسته تا بر گفتشون پشیمون شن. کدام پیامبر؟سلیمان نبی (ع) اومد جن های (کافر)رو برده خود کرد، حالا اگه مرد هستند بازم بگن قرآن رو جن ها نوشتن جنی که نعوذبالله قرآن نوشت بیاد از خودش دفاع کنه برده نشه چرا نمیتونه!! واسه همین قرآن به روز است آن قرن نازل شد جواب بعضی کارای بی دینها رو داد دراین قرن هم میده. الله اکبر
    اگه آیه برده شیطان رو هم میخواین: سوره (ص) آیه ۳۷
    انشالله در قیامت از بندگانی باشیم که خداوند در سوره الفجرآیه های ۲۸و۲۹و۳۰ میفرماید
    موفق باشید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.