کشورهای مسلمان منطقه شرکای راهبردی جمهوری اسلامی هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهایی که با موج بیداری اسلامی درمنطقه انقلاب کرده‌اند شرکای راهبردی جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در مورد انتخابات صورت گرفته در لیبی و احتمال به قدرت رسیدن اسلام گرایان گفت: لیبی همچون دیگر کشورهایی که در منطقه خواهان آزادی اسلامی هستند و دیکتاتوری وابسته‌ به غرب را عزل کرده‌اند امروز باید شاهد به ثمر نشستن انقلاب خود با اولین رفراندوم در این کشور باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون که مردم لیبی از جور دیکتاتور بزرگی چون قذافی رهایی یافته‌اند و به اسلام‌گرایان پناه برده‌اند باید با تدبیر بیشتری در فضای آزاد و مستقل ایجاد شده عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تنوع قومیت و طایفه‌ ای در میان مردم لیبی اظهار داشت:‌ تنوع قومیت در میان تمام کشورهای منطقه وجود داشته اما مهم این است که مردم لیبی هدف و آرمان‌های بزرگ انقلاب خود را فراموش نکنند و به اختلاف افکنی ها در میان خود دامن نزنند.

جوکار ادامه داد: ایجاد اختلاف قومیتی میان اقوام عرب از شیطنت‌هایی است که از پشت صحنه غرب برای فاصله افکنی میان اعراب هدایت می شود و خاموش کردن این توطئه به عهده سران طوایف است.

نماینده مردم یزد و صدوق در خصوص جایگاه ارتباط لیبی پس از روی کار‌آمدن اسلام گرایان در لیبی با کشورمان اینگونه خاطرنشان کرد: لیبی و کشورهای دیگر در  منطقه با بیداری اسلامی قدرت بزرگی در سایه اتحاد جمهوری اسلامی در منطقه به شمار و از شرکای راهبردی با جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آیند و آمریکا و غرب به شدت از این موضوع هراس دارند./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.