کلاهبرداران با کارت به کارت می‌آیند!

جامعه

رئیس پلیس فتای استان گیلان کلاهبرداری کارت‌‌‌به‌کارت را یکی از شیوه‌های فریب و خالی‌کردن حساب بانکی دانست و درباره راهکارهای پیشگیری از آن هشدار داد.

به گزارش ایران سرهنگ ایرج محمدخانی، با تأکید بر اینکه دارندگان کارت‌های عابربانک باید مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشند، گفت: کلاهبرداری کارت به کارت از رایج‌ترین شیوه‌ها برای فریب و خالی‌کردن حساب عابربانک و اینترنتی است.

سرهنگ محمدخانی افزود: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با ارسال پیامکی با این مضمون که «در قرعه‌کشی برنده جایزه شده‌اید» یا تماس با شهروندان، صنوف، ادارات دولتی و خصوصی، شماره حساب عابربانک آنان را به شیوه‌های مختلف برای مثال خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خریدزمین، پوشاک، لوازم‌خانگی، کالاهای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستان‌ها و غیره، به قصد واریز وجه، دریافت کرده و بعد از مدتی به قربانی زنگ زده از وی می‌خواهند حساب بانکی خود را کنترل کند در صورتی که پول به حساب قربانی واریز نشده است.

وی اضافه‌کرد: در ادامه مرد کلاهبردار با اعمال شیوه‌های متقلبانه، قربانی را پای دستگاه عابربانک کشانده و با اعلام این که دارای حساب ارزی است از قربانی درخواست می‌کند، زبان دستگاه ATM را به انگلیسی تغییر داده و از عدم تسلط و آشنایی قربانی به زبان خارجی سوءاستفاده کرده و با شگرد خاصی علاوه بر تحصیل رمز اینترنتی حساب بانکی قربانی، باعث انتقال مبلغی به حسابی که کلاهبردار آن را «کد» معرفی می‌کند، می‌شود.

رئیس پلیس فتای گیلان، از مردم خواست به هیچ عنوان اعتنایی به این‌گونه تماس‌ها و پیامک‌ها نکنند و توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب عابربانک آنان نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده، صرفاً شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی‌کردن حساب عابربانک و تحصیل رمز اینترنتی شهروندان استفاده می‌کنند.

سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در صورت روبه‌رو شدن با چنین مواردی مراتب را سریعاً به پلیس اطلاع‌دهند که در اسرع وقت نسبت به برخورد با متهمان اقدام شود.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.