کمبود نقدینگی عامل کندی پروژه های عمرانی است

۰۲م آذر ،

پیمانکاران پروژه های عمرانی کشور از جمله پیمانکاران پارس جنوبی،به سبب کمبود نقدینگی ناشی از عدم پرداخت به موقع بودجه های عمرانی با مشکل مواجه می باشند،زیرا دولت و وزارت نفت به موقع صورت وضعیت مالی پیمانکاران را پرداخت نمی کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر هادی ن‍ژاد حسینیان گفت:کندی توسعه پروژه های پارس جنوبی ناشی از کم کاری پیمانکاران نیست،بلکه سبب عدم پرداخت به موقع صورت وضعیت پیمانکاران است.

وزیر صنایع سنگین در دولت هاشمی و نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد در گفت وگوبا ایلنا،اظهارداشت:پیمانکاران پروژه های عمرانی کشور از جمله پیمانکاران پارس جنوبی،به سبب کمبود نقدینگی ناشی از عدم پرداخت به موقع بودجه های عمرانی با مشکل مواجه می باشند،زیرا دولت و وزارت نفت به موقع صورت وضعیت مالی پیمانکاران را پرداخت نمی کنند، در نتیجه پیمانکاران نیز قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیستند.

او با بیان اینکه کندی در پرداخت حقوق کارگران سبب می گردد سرعت کارکاهش یابد،خاطرنشان کرد:اشکال اساسی این است که قرار بود،دولت سهام شرکت های دولتی که فروخته می گردد را به عنوان منابع مالی جهت توسعه و اجرای طرح های زیربنایی قراردهد،درصورتی که درآمدهای مذکور رد دیون دولت یا کسری بودجه شده است.

نژاد حسینیان تصریح کرد:براساس قانون هدفمند سازی یارانه ها قرار بود که منابع حاصل از آزادسازی قیمت ها به عنوان منابع توسعه پروژه های عمرانی در اختیارصنایع قرار دهد،این درحالی است که دولت این منابع را بابت کسری بودجه دولت،هزینه کرده است.

وی افزود:در نتیجه منابع بودجه عمرانی نیز به موقع تخصیص نیافته که این عامل نیز بر کندی توسعه پروژه ها افزوده است.

نژادحسینیان با بیان اینکه با آزادسازی قیمت ها و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها،سهم بخش تولید به عنوان یارانه نقدی توزیع شده است،گفت:دولت به جای آنکه براساس قانون هدفمندی یارانه ها سهم بخش تولید را درآزادسازی حامل های انر‍ژی بپردازد درست برعکس این قانون عمل کرده است.

به گفته وی توزیع منابع تولید به عنوان یارانه نقدی سبب افزایش نقدینگی شده است.

نژاد حسینیان در پاسخ به این سئوال که آیا برخورد با پیمانکاران به سبب کندی در توسعه فازهای پارس جنوبی می تواند راه حل مناسبی باشد،گفت:وقتی پیمانکار با عدم پرداخت هزینه های خود از سوی دولت مواجه می گردد،طبیعی است که پروژه های عمرانی نیز به موقع تکمیل نخواهد شد.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.