کمترین استفاده غیر مجاز برق کشور در تبریز

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، ‘علی اکبر برقی مقدم’ افزود:از مجموع بیش از ۷۳۰ هزار مشترک در توزیع برق تبریز، تنها ۲۳/۰ درصد استفاده غیرمجاز از انرژی برق در این شهر وجود دارد.

وی اقدام های پیشگیرانه را مهمترین گام در پاکسازی انشعاب های غیر مجاز عنوان و تشریح کرد: اقدام‌های مهمی از سال ۱۳۸۲ شامل اجرای طرح‌های نیرو رسانی برای مناطق فاقد شبکه به تعداد ۳۲۰ پروژه، جمع آوری انشعاب‌های غیر مجاز و واگذاری انشعاب به تعداد ۱۰ هزار و ۱۵۰ متقاضی، واگذاری انشعاب اقساطی به مناطق محروم و حاشیه نشین به میزان چهار مورد عملی شده است.

وی ادامه داد: رفع حریم خطوط فشار قوی و واگذاری انشعاب برای ۳۰۰ متقاضی از دیگر اقدام‌های برق تبریز در راستای مقابله با انشعابات غیرمجاز بوده که در کنار آن تلاش شده است تا با استفاده از کابل خودنگهدار به طول پنج هزار متر، اقدام های قضایی و فرهنگی از طریق رسانه های گروهی، آمار استفاده غیر مجاز به حداقل برسد.

برقی مقدم علل شیوع انشعاب های غیرمجاز در برخی مناطق کلانشهر تبریز را عدم امکان اجرای پروژه‌های نیرو رسانی به برخی از مناطق به دلیل وجود قوانین شهرداری و ماده ۸ ، منع واگذاری انشعاب، صدور پروانه احداث ساختمان بدون هماهنگی با شرکتهای توزیع نیروی برق و عدم جلوگیری شهرداری ها از ساخت و سازهای غیرمجاز برشمرد.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز ساخت و سازهای ساختمانی در مناطق خارج از محدوده طرح هادی روستایی و عدم صدور مجوز از طرف دهیاری و بنیاد مسکن و شهرسازی از دلایل عمده استفاده غیر مجاز از برق است.

اقتصام**۲۰۲۲**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۳۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.