کناره‌گیری احمدی‌نژاد از سیاست

جام جم آنلاین: هفته نامه فرانسوی لوپوئن با اشاره به مصاحبه رئیس جمهوراسلامی ایران با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر تسایتونگ» نوشت: محمود احمدی نژاد با اعلام این که پس از پایان دور دوم ریاست جمهوری در ژوئن ۲۰۲۴ میلادی از سیاست کناره گیری می کند، گفت: «هشت سال کافی است».

 رئیس جمهور ایران تاکید نمود: «شاید فعالیت سیاسی را در دانشگاه آغاز کنم، اما وارد یک حزب یا گروه سیاسی نخواهم شد».

آذربایجان مکان جدید منافقین

پس از آغاز روند خروج منافقین از عراق و اتخاذ چارچوب مشخصی در این زمینه با توجه به روابط بسیار خوب جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی و طی رایزنیهای انجام شده با مقامات تل آویو نماینده گروهک منافقین در جمهوری آذربایجان مستقر شد.

حضور نماینده گروهک تروریستی منافقین در جمهوری آذربایجان با نظر مستقیم مقامات اطلاعاتی و جاسوسی تل آویو، در واقع گام نخست تبدیل آذربایجان به خانه امن جدیدی برای تروریستها بود که از طرحی بزرگ، پرده بر می داشت.

به گزارش مهر،در پی رایزنیهای گسترده مقامات رژیم اسرائیل، سران بلندپایه جمهوری آذربایجان موافقت کردند که تعداد بیشتری از عناصر گروهک منافقین در این کشور مستقر شوند. در همین راستا ۲۰ اتوبوس حامل ۷۰۰ نفر از منافقین درسال ۱۳۹۰ از عراق خارج شدند و با توجه به مذاکرات موساد با دستگاه امنیتی اقلیم کردستان و نظر به اینکه منافقین با توجه به قرار داشتن در  فهرست گروهکهای تروریستی امکان جابجایی از طریق هوایی را نداشتند، از مسیر اقلیم کردستان با هماهنگی دستگاه امنیتی اقلیم و سازمان امنیت ترکیه از خاک ترکیه وارد گرجستان شدند و سپس از طریق تفلیس وارد گنجه در جمهوری آذربایجان شدند.

خاتمی: تندروی نکنیم

سید محمد خاتمی بر ضرورت خداحافظی اصلاح طلبان با تندروهای این جریان تاکید کرده است.

به گزارش «محدوده»، خاتمی با بیان اینکه نباید فضا را به سمت رادیکالیسم سوق داد،تصریح کرده است که باید شرایط فراهم شود تا هرکس نگاهی غیر از این دارد از همین الان عذرش را بخواهیم.

وی همچنین خواستار دل کندن برخی اصلاح طلبان از زندانیان فتنه ۸۸ شده و گفته است باید از این ها دل بکینم و تا اصولا حرفی از تحریم زده نشود.

انهدام‌ تیم تروریستی وابسته به وهابیت

یک تیم تروریستی با حمایت گروه‌های افراطی (سلفی وهابی) که قصد خرابکاری در کشور را داشت منهدم شد.

به گزارش فارس، یک تیم تروریستی که با حمایت گروه‌های افراطی (سلفی وهابی) از سوی عناصر ضدانقلاب خارج از کشور سازماندهی شده بودند منهدم شدند.

برپایه این خبر یک متهم بازداشتى در این باره اظهار داشته است: یکی از اهداف این تیم ترور برخی روحانیون مطرح بود و مبلغ صد میلیون تومان  برای این اهداف پیشنهاد شده بود.

شرط کلینتون برای حضور در نشست سوریه

وزیر خارجه آمریکا حضور خود در نشست بین‌المللی درباره سوریه را به توافق شرکت‌کنندگان با لزوم انتقال قدرت در دمشق مشروط کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، یک مقام آمریکایی اعلام کرد: هیلاری کلینتون احتمالا در نشست بین‌المللی درباره سوریه شرکت می‌کند اما در صورتی که شرکت‌کنندگان با انتقال قدرت در دمشق موافقت کنند. این نشست قرار است به پیشنهاد کوفی عنان در ژنو برگزار شود.

بر اساس این گزارش، روسیه مخالف این ایده است که سایر کشورها انتقال سیاسی در کشور دیگر را دیکته کنند و تاکید دارد، این تصمیمی است که سوری‌ها خود باید اتخاذ کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.