«کودک‌آزاری» بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی

«کودک‌آزاری» بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی

جام جم آنلاین: مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تشریح آخرین آمارهای عملکرد اورژانس اجتماعی به ترتیب کودک‌آزاری، همسرآزاری، فرار از منزل و اعتیاد را مهم‌ترین علل تماس با اورژانس اجتماعی عنوان کرد.

ولی‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر برقراری ۹۲ هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی در سال گذشته اضافه کرد: از مجموع تماس‌ها حدود ۲۵ هزار تماس، به پذیرش در مراکز مداخله در بحران منجر شده است که برخی به‌صورت داوطلبانه و برخی از طریق ارجاع مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته است. بخش خدمات سیار اورژانس نیز ۵۲ هزار ماموریت انجام داده است.

به گفته وی، ۸۰ تا ۸۵ درصد مکالمات برقرار شده با اورژانس اجتماعی، زمانی کمتر از پنج دقیقه دارد و به طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از زمان هر تماس تا حضور تیم‌های مداخله در بحران به طول می‌انجامد.

وی با اعلام خبر ارسال آیین‌نامه اورژانس اجتماعی به کمیسیون اجتماعی هیات دولت در هفته آینده اعلام کرد: جزئیات و کلیات این آیین‌نامه در هفته گذشته در پیش جلسه کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و امیدواریم تا شهریور به‌تصویب هیات دولت برسد.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی توضیح داد: در شهرهای بزرگ، مشکل دسترسی برای خودروهای اورژانس اجتماعی به‌قوت خود باقی است؛ چراکه در این شهرها محدودیت تردد خودرو وجود دارد و خودروهای اورژانس نیز به عنوان خودروی امدادی قلمداد نشده و اجازه ورود به خطوط ویژه را ندارند و این موضوع از جمله مسائلی است که در آیین‌نامه جدید لحاظ شده است.

وی خط ۱۲۳ را در طول شبانه‌روز برای تماس شهروندان با اورژانس اجتماعی فعال عنوان کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.