کویین آندر وود؛ از خشونت خانگی تا مبارزه در رینگ بوکس

این بوکسور ۲۸ ساله که پدرش به جرم آزار و اذیت او و خواهر بزرگترش شش سال را درزندان گذرانده امیدوار است که با کسب مدال در المپیک خاطره ای خوش برای خود و بوکس زنان بر جای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۳۶ بوکسور زن برای قهرمانی در پروزن، میان وزن و سبک وزن در بازی های المپیک لندن با یکدیگر مبارزه می کنند.

آندروود که خود سبک وزن است به همراه ‘ مارلن اسپارزا’ پروزن و ‘ کلارسا شیلدز’ میان وزن بویژه درشرایط کنونی که هم تیمی های مرد آنها نتوانستند مدال بگیرند از امیدهای آمریکا در بوکس به شمار می روند.

آندروود حتی از این که جزو چهار نفر برتر هم باشد، راضی است.

رقبای او ‘ ناتاشا جوناس’ دختر قدرتمند بریتانیایی و دارنده مدال برنز جهانی و نیز ‘ کیتی تایلور’ ایرلندی و قهرمان چهار دوره رقابت های جهانی هستند.

اگر کویین بتواند از این دو مانع عبور کند مدال برنز خود را در این بازیها تضمین کرده و این موفقیت نقطه عطفی در زندگیش به شمار خواهد آمد.

وی گفت: چشمانم را می بندم و تصور می کنم زندگیم متفاوت شده، این موفقیت نقطه آغاز زندگی متفاوتی برای من خواهد بود.من از آزار و اذیت دوران کودکی ام جان سالم بدر بردم و قوی و مستقل شدم. می توانم الگویی برای سایرین باشم.

در حقیقت این رقابت ها نه تنها برای کویین بلکه برای کل زنان مشت زن هم سرنوشت ساز است. عملکرد آنها در این دوره از بازی ها در تصمیم برای بقای بوکس زنان در ورزشهای المپیکی تاثیر خواهد گذاشت.

‘ وو چینگ کو’ رییس فدراسیون بین المللی بوکس امیدوار است که تعداد بوکسورهای زنان در بازی های آینده المپیک از این هم بیشتر شود.

وی گفت: عملکرد آنها دراین دوره از بازی ها بسیار مهم است. کمیته بین المللی المپیک آنها را زیر نظر خواهد کرد. امیدوارم کارشان عالی باشد تا من درخواست سهمیه بیشتری برای بوکس زنان کنم.

ورزشی** ۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۸۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.