کیانوش عیاری: نیروی انتظامی نمی‌تواند برای اکران «خانه پدری» تعیین تکلیف کند

فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری تابستان سال ۱۳۸۹ کلید خورد و سه سال از ساخت آن می گذرد و همچنان منتظر اکران است.

به گزارش آرتنا، کیانوش عیاری کارگردان سینما و تلویزیون گفت: فیلمساز وقتی وارد جریان تولید فیلم می شود، در کنار انجام خدمات فرهنگی به مردم، دنبال درآمدزایی نیز هست و می خواهد همانند سایرین در حرفه خاص خود درآمد خوبی کسب کند.

وی افزود: سیستم صدور پروانه ساخت به این منوال است که نخست فیلمنامه بر اساس ضوابط موجود مورد بررسی  قرار می گیرد و در صورتی که مغایر با قوانین مندرج در اساسنامه سینمای کشور باشد اجازه ساخت به کارگردان متقاضی صادر نمی شود.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: وقتی اجازه ساخت یک فیلم داده می شود، دیگر کارگردان نباید نگرانی در رابطه با اکران اثر خود در سینما داشته باشد. اما در کشور ما تا زمان صدور پروانه نمایش فیلمساز این دغدغه را دارد.

عیاری اضافه کرد: نمونه بارز این پدیده در سینما من هستم. فیلم «خانه پدری» را با همکاری نیروی اتتظامی و با در دست داشتن مجوز ساخت تولید کردم اما به دلایلی که هنوز برای من روشن نیست این فیلم اجازه نمایش در سینماهای کشور را ندارد.

این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: نیروی انتظامی در تولید این فیلم ۵۰ درصد نقش دارد و نمی تواند برای اکران «خانه پدری» تعیین تکلیف بکند. اکران آن به مدیریت سینما مربوط می شود. در مزاکره ای که با آنها داشتم به من پیشنهاد پرداخت خسارت توقیف این فیلم را می دهند تا دیگر این اثر را در سینماهای کشور اکران نکنند.

گفتنی است فیلم «خانه پدری» درباره خانواده ای در شش دهه است و زندگی محتشم از ۱۵ سالگی تا ۸۰ سالگی را روایت می کند. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی،‌ بهناز جعفری، مینا ساداتی و نازنین فراهانی در آن بازی کرده اند.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.