لادن نیکنام «بقچه‌های بوته جقه» را به ناشر می‌دهد

لادن نیکنام، نویسنده و شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره رمان جدیدش گفت: «دو و بیست‌ دقیقه به وقت شب» که روزها و شب‌های موشکباران تهران در زمان جنگ را در بر می‌گیرد، به دلیل حجم بالایی که دارد، مورد بازنگری قرار می‌گیرد؛ چون به نظرم در این روزها یک رمان دو جلدی به راحتی خوانده نمی‌شود.

وی افزود: این رمان، اثر مفصلی است و هنوز درباره آن به نتیجه قطعی نرسیده‌ام. از طرفی فکر می‌کنم همین حجم و اندازه رمان کافی است، اما گاهی هم به نظر می‌رسد که باید آن را اصلاح کنم و مورد بازنگری قرارش بدهم.

این نویسنده در ادامه گفت: اثری که آماده چاپ دارم، یک دفتر شعر است و «بقچه‌های بوته جقه» نام دارد. این کتاب اشعار ۵ تا ۶ سال اخیرم را شامل خواهد شد که از نظر مضامین و فرم تنوع زیادی دارند. این مجموعه با دفتر شعر قبلی‌ام «روزشمار جنون» که اوایل دهه ۸۰ چاپ شد، تفاوت زیادی دارد.

نیکنام گفت: تمام اشعار مجموعه «بقچه‌های بوته جقه» قالب نو و سپید دارند و مضامین شخصی و اجتماعی دارند. یکی از تفاوت‌های اشعار این مجموعه با شعرهای «روزشمار جنون»، عنصر زبان است که در سرودن اشعار مجموعه جدید، زبان ساده و روان‌تری به کار گرفته شده است. این دفتر شعر در حال حاضر آماده تحویل دادن به ناشر است، اما آن را سال آینده به ناشر تحویل خواهم داد. در این مدت هم ممکن است اشعاری به آن اضافه شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.