لاغری بدون رژیم غذایی!

۰۹م آذر ،

هنوز هم می‌شود به شیوه‌هایی ساده‌تر شرایط را بهبود بخشید و به تدریج کمی از اضافه وزن را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ حتما لازم نیست که از رژیم های غذایی دشوار و فشرده استفاده کنید.راه حل های ساده تری وجود دارد که در عین حال که باور نکردنی می باشند کارایی بسیار دارند.

برای کاهش وزن موفق و بدون رژیمی دشوار، باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

آرام بخورید: برای هر وعده غذایی زمانی خاص اختصاص دهید. از امروز برنامه‌ای جدید برای غذا خوردن داشته باشید و حداقل ۲۰ دقیقه برای هر وعده غذایی وقت بگذارید. هرچقدر آرام‌تر غذا بخورید، بهتر است. فراموش نکنید آهسته غذا خوردن، بهترین شیوه برای کاهش وزن بدون داشتن رژیمی سخت است.

بیشتر بخوابید:یک ساعت خواب اضافه در هر شب، کمک می‌کند تا در طول یک سال وزن فرد حدود ۷ کیلوگرم کاهش یابد. وقتی خواب جایگزین اوقات بیکاری و ناخنک زدن‌های بی‌مورد می‌شود، می‌تواند به راحتی کالری دریافتی را کاهش دهد.

سبزیجات بیشتری بخورید:با این کار می‌توانید مقدار بیشتری بخورید ولی چندان با مشکل اضافه وزن روبه‌رو نشوید. مقدار زیاد فیبر و آب موجود در میوه‌ها و سبزیجات با میزان کم کالری موجود، می‌تواند فرد را سیر کند.

سبوس مصرف کنید: غلات سبوس‌دار را فراموش نکنید. غلات کامل می‌تواند بدون این‌که خیلی متوجه باشید، سبب کاهش وزن شما شود. این مواد غذایی کمک می‌کند با دریافت مقدار بسیار کمتری کالری احساس سیری کنید.

سوپ بخورید: اگر بتوانید در یکی از وعده‌های غذایی سوپی خوشمزه با آب گوشت تهیه کنید و تنها آن را بخورید، با دریافت میزان کمتری کالری سیر خواهید شد. همچنین خوردن مقدار کمی سوپ پیش از غذا به شما کمک می‌کند تا بیشتر احساس سیری داشته باشید و در نتیجه کمتر غذا بخورید.

مصرف غذاهای فیبر دار را در اولویت قرار دهید:خوردن غذاهای گیاهی مانع از چاق شدن می شوند. دلایل متفاوتی در رابطه فیبر و مصرف سبزیجات وجود دارد؛ اما یکی از مهمترین آنها، وجود فیبرها در حبوبات و گیاهان است. باقلا،‌ سوپ عدس، لوبیای پخته شده و سایر غذاهای طبخ شده با حبوبات، سرشار از فیبر می باشند و سبب تسهیل حرکات روده کوچک می شوند.

کمتر بیرون غذا بخورید:

غذای خانه را ترجیح دهید:حداقل پنج روز در هفته را در خانه غذا بخورید. پختن غذا آسان تر از آن است که فکر می کنید. مرغ، سبزیجات، لوبیا، کاهو و ماهی را جایگزین غذاهای چرب و ناسالم رستوران ها کنید.

مقدار غذا باید کنترل شود: یکی از بهترین عادت‌های اشخاص لاغر، خوردن مقدار متوسطی غذا در هر وعده است. البته طبق نظر متخصصان پس از چند مرتبه اندازه گرفتن مقدار غذا، از دفعات بعد می‌توانید به صورت خودکار تنها همان مقدار غذا را بردارید.

نکته: با رعایت این اصول می‌توانید به تدریج و بدون رژیمی سخت و غیرقابل تحمل وزنتان را کاهش دهید. ولی فراموش نکنید برای کاهش یافتن سریع‌تر وزن، نباید در هیچ یک از این کارها زیاده‌روی کرد. همچنین بهتر است هر وقت به هدف خود نزدیک می‌شوید و وزنتان کاهش می‌یابد، خودتان را تشویق کنید و به این شیوه ادامه دهید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.