لاغری با افزایش سوخت و ساز بدن

۲۱فروردین۱۳،

افزایش سرعت سوخت و ساز بدن سبب تسریع روند کاهش وزن می گردد. به همین سبب، به بدن خود لطفی کنید و پیشنهاد های زیر را انجام دهید. 

 ۱٫    مصرف چای سبز

از نوشیدنی های پرکالری، شیرین و سودا اجتناب کنید. این نوشیدنی ها نه تنها احساس تورم به شما می دهد بلکه احساس خستگی نیز می کنید و سبب کاهش انرژی شما می شوند. نوشیدن چای سبز سبب افزایش سوخت و ساز و سرحال شدن بدن می گردد. نوشیدن سه فنجان چای سبز در طول روز، متابولیسم بدن را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد.

11 راه برای افزایش سوخت و ساز بدن


۲٫    مصرف پروتئین

از آنجا که پروتئین تاثیر گرمایی دارد، بدن شما برای هضم آنها باید کالری بیشتری بسوزاند. به همین سبب، سعی کنید در همه وعده های غذایی خود پروتئین را بگنجانید.
 
در طول روز، ۵ تا ۶ وعده غذای سبک و مملو از پروتئین، همچون پنیر کم چرب، لوبیا، مرغ، ماهی یا کره بادام زمینی میل کنید. به این ترتیب، علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، همیشه پرانرژی و سرحال هم میباشید.

۳٫    دریافت EGCG از روش های دیگر

اگر با سه فنجان چای سبز در طول روز سوخت و ساز بدنتان افزایش پیدا نکرد، آن را به ۱۰ فنجان در روز افزایش دهید. حتی می توانید از کپسول های چای سبز نیز استفاده کنید. مصرف دو کپسول در روز تا ۷۰ درصد متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

۴٫    باشگاه

با رفتن به باشگاه و استفاده از دستگاه های بدنسازی می توانید سوخت و ساز بدن را بسیار کنید. ورزش سبب می گردد تا همیشه روی فرم باشید و عادت های تمرینی خوبی نیز کسب می کنید. در باشگاه برای استفاده درست از دستگاه ها، از مربی های آنجا کمک بگیرید. 

۵٫    مصرف ماهی سالمون

سالمون مملو از امگا ۳، پروتئین و چربی های مفید است. این ماهی به عنوان بهترین منبع غذایی برای رژیم های سالم شناخته می گردد. امگا ۳ موجود در این ماهی در متابولیسم بدن نیز نقش موثری دارد،  سبب کاهش زمان هضم و جلوگیری از اشتهای بیشتر می گردد.

11 راه برای افزایش سوخت و ساز بدن

۶٫    مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

از  خوردن هله هوله های شیرین و فرآوری شده و حتی آبمیوه های صنعتی بپرهیزید. در رژیم خود فقط به پروتئین بچسبید که سوخت و ساز بدن را به مدت ۱۲ ساعت تا ۳۰ درصد افزایش می دهد. این درحالیست که کربوهیدرات ها و چربی ها فقط  تا ۴ درصد و برای مدت یکساعت سبب افزایش متابولیسم می گردد.
 
۷٫    مصرف روغن زیتون

باور کنید یا خیر، بعضی از روغن ها برای کاهش وزن بسیار مفید می باشند. روغن زیتون یک روغن مفید با چربی های مفید است که سبب افزایش متابولیسم و سوختن چربی های مضر می گردد.

۸٫    سم زدایی بدن

با سم زدایی بدن خود می توانید به بیشتر شدن سرعت سوخت و ساز بدن و کاهش وزن خود کمک شایانی کنید. فقط در استفاده از رژیم های غذایی سم‌زدا بسیاره روی نکنید که برای بدن ضرر دارد.

۹٫    مصرف بسیار نوشیدنی

آب و دیگر نوشیدنی های سالم برای بدن بسیار مفید می باشند. سعی کنید در طول روز تا می توانید نوشیدنی بنوشید. بدنِ کم آب، سوخت و ساز آرامی دارد و بیشتر احساس گرسنگی می کند. بهتر است چای های سم‌زدای بسیاری بنوشید. همچنین می توانید نوشیدنی های شیرین خود را با آب معمولی و آب های گازدار و بی طعم جایگزین کنید. این نوشیدنی ها انرژی شما را افزایش می دهند.

11 راه برای افزایش سوخت و ساز بدن


۱۰٫    نوشیدن آب با لیمو

برای سم زدایی بدن و افزایش سرعت متابولیسم بهتر است هر روز نصف یک لیمو ترش را داخل یک لیوان بلند آب ولرم بچکانید و میل کنید. این کار را ترجیحا هر روز صبح انجام دهید. آنزیم های گوارشی و فیبر موجود در لیمو سبب می گردد تا هضم و سوخت ساز خوراکی هایی که در ادامه روز می خورید بسیار بهتر و بیشتر شود.

۱۱٫    وعده های بسیار اما سبک میل کنید

در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم که تعداد وعده های خود را افزایش و حجم غذا را کاهش دهید. این کار کمک می کند تا چربی ها سریع تر سوزانده شوند. برای اینکه متابلیسم بدن شما به درستی کار کند باید در طول روز حداقل سه تا ۵ وعده غذا میل کنید. اما این وعده ها نباید بزرگ و حجیم باشند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.