لاله افتخاری : پیگیر اجرایی شدن بیمه هنرمندان از دستگاه‌های مربوطه می‌شویم

شنبه ۲۱ مرداد – ۱۱:۱۷:۳۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به تصویب بیمه هنرمندان در مجلس هفتم برای حمایت از هنرمندان متعهد ، تصریح کرد: پیگیر اجرایی شدن قانون بیمه هنرمندان از دستگاه‌های مربوطه خواهیم شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، لاله افتخاری درباره هنرمندان بیماری که تمکن مالی برای درمان خود ندارند، گفت: چنین مواردی در چارچوب بیمه هنرمندان قرار می‌گیرند که مجلس هفتم آن را به تصویب رسانده است و حتی می توان برای برخی از آنها، اولویت‌های دیگری نیز همچون نخبه بودن لحاظ کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه متولی مربوط به امور هنرمندان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید در مورد آنها پاسخگو باشد و ما نیز از وزیر جویای اجرای قانون خواهیم شد و امیدواریم مسئولان، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، همچنین اشاره کرد: در صوت پاسخگو نبودن دستگاه‌های مربوطه و یا قوانین موجود، هنرمندان می‌توانند به صورت موردی به نمایندگان خود در قوه قانونگذاری مراجعه کنند تا به مساله آنها ترتیب اثر داده شود، ولی به صورت کلی بیمه هنرمندان برای رسیدگی به این موضوعات وجود دارد.
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس، بر ضرورت آسایش روانی هنرمندان بیمار تاکید کرد و گفت: باید از هنرمندان متعهد، متخصص و کارآمد که در خدمت نظام هستند، حمایت شود و به همین منظور، با وجود آنکه بیمه‌ای برای فعالان قرآنی و مداحان وجود ندارد، اما هنرمندان از این امکان برخوردار شده‌اند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه پیگیر اجرایی شدن بیمه هنرمندان از دستگاه‌های متولی خواهیم بود، اضافه کرد: بحث بیمه هنرمندان به صورت مصداقی تعریف نشده؛ بلکه به صورت کلان برنامه‌ریزی شده و ما نیز پیگیری خواهیم کرد تا در صورت نیاز به بیمه تکمیلی و کارهای دیگر، در چارچوب امکانات نظام از این قشر حمایت شود.
اخیرا، اخباری مبنی بر بیماری تعدادی از هنرمندان کشور منتشر شده که اکثر آنها از نبود حمایت مالی از سوی مسئولان و نیز بالا بودن هزینه درمان ابراز نارضایتی کرده‌اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۱۱۱۱۷۳۲۱۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.