لزوم استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت برای پیشگیری از ناباروری

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفـت: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت برای پیشگیری از ناباروری

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت را مکلف به ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کرده است که لازمه این امر توسعه طب ایرانی در تمامی حوزه‌ های آموزشی، پژوهشی و درمانی است. در حال حاضر در حوزه آموزشی، ۱۲ گروه و هشت دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص در حوزه طب و داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی هستند که لازم است گسترش جدی پیدا کند.

وی در ادامه اظهارکرد: دانشکده طب ایرانی بابل، تنها دانشکده طب ایرانی در شمال کشور و یکی از شاخص‌ترین دانشکده‌های طب ایرانی در کشور است.

حسینی یکتا افزود: در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت‌هایی که در طب ایرانی وجود دارد، به‌ عنوان یک دانش بومی در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند به کشور کمک کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در زمان بحران جمعیت و بهره‌گیری از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت، حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پیگیری است. 

یکتا در پایان گفت: نخستین قدم، تقویت جریان علمی و دانشگاهی حوزه طب سنتی ایرانی است و تدوین و تصویب رشته‌های مرتبط و تقویت دانشگاه‌ها در قدم بعدی قرار دارد تا با تامین نیروها و مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی، مردم به سهولت و با اطمینان بتوانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.