لزوم اضافه‌شدن واحدهای درسی با موضوع سلامت زنان

۱۱اردیبهشت،

wo.jpg

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز لزوم اضافه شدن واحدهای درسی به دروس دانشجویان دوره‌های پزشکی و پیراپزشکی در خصوص سلامت زنان را یادآور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدهادی ایمانیه در دومین سمینار بین‌المللی سلامت زنان در شیراز، گفت: بر اساس اعتقادات ما خانواده دارای اهمیت ویژه ای است و اسلام به ما آموخته که اهمیت و محوریت خانواده با زن است، زن بیش از خودش به فکر سلامت همسر و فرزندان است بنابراین باید سلامت زنان را تأمین کنیم تا سلامت مردان و فرزندان هم تأمین شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه مجمع خیرین تأمین سلامت فارس پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین تأمین سلامت زنان را مطرح و اضافه کرد: بانوان بسیاری از جمله خانم ها سعادت، امتیاز و بنان تأمین سلامت استان فارس را حمایت کرده اند که در کشور قابل توجه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای آموزش موارد مرتبط با سلامت زنان باید از داوطلبان متخصص ادارات استفاده کنیم، افزود: اداره سلامت زنان و بانوان در وزارت بهداشت تشکیل شده ولی در ساختار اداری و تشکیلاتی دانشگاه ها به خوبی دیده نشده است که باید به این مسئله توجه شود.

ایمانیه همچنین راه اندازی کانون های دانشجویی سلامت زنان با اداره دانشجویان دختر را راهی موثر برای انجام پژوهش ها و سایر موارد در ارتقای سلامت زنان دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.