لزوم انسجام بیشتر دستگاه دیپلماسی برای ارتقا سیاست خارجی کشورمان

۸فروردین ۱۳،

طلائی‌نیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس مسائل راهبردی سیاست خارجی ایران را در سال ۹۱ در منطقه موفقیت‌آمیز تلقی کرده و گفت: ایران باید با انسجامی کارآمدتر در تحولات منطقه‌ای به ارتقا نقش محوری‌اش اقدام کرده و به کاهش فاصله موقعیت مطلوب اهتمام ورزد.

رضا طلائی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با بیان اینکه سیاست خارجی کشورمان در سال ۹۱ نسبت به سال قبل از موقعیت منطقه‌ای مطلوب‌تری  برخوردار بوده است، اظهار داشت: روند تحولات در خاورمیانه موقعیت سیاسی، فرهنگی ایران را در منطقه ارتقا داده است.

وی با اشاره به ناکامی قدرت‌های فرامنطقه‌ای در بحران سوریه، مصر و سایر کشورهای منطقه در سال قبل، ادامه داد: ناکامی کشورهای ابرقدرت برای اجرایی کردن اهداف شومشان در منطقه، به تزلزل موقعیت رژیم غاصب صهیونیستی در برابر انتفاضه، جبهه مقاومت و  تضعیف موقعیتش در منطقه منجر شده است.

طلائی‌نیک با تاکید بر اینکه  تحولات منطقه معادلات را به نفع موج عظیم بیداری اسلامی و سیاست خارجی ایران رقم زده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در سال آینده از فرصت‌های بوجود آمده در راستای تحولات منطقه‌ای برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی‌اش استفاده کند.

این کارشناس مسائل راهبردی سیاست خارجی ایران را در سال ۹۱ در منطقه موفقیت‌آمیز تلقی کرده و در پایان خاطر نشان کرد: ایران  باید با انسجامی کارآمدتر در تحولات منطقه‌ای به ارتقا نقش محوری‌اش اقدام کرده و به کاهش فاصله موقعیت مطلوب اهتمام ورزد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.