لزوم بازنگری در روند احداث ساختمانها

۲۶م دیماه ،

کد خبر: ۵۸۹۰ تاریخ انتشار یافتن: سه شنبه ۲۶ دی۸:۲۸ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

رئیس سازمان نظام کاردانی فنی ساختمان گفت: بازنگری در روند احداث ساختمانها ضروری است تا دیگر شاهد فروریختن انها بر اثر گودبرداری یا کاهش عمر مفید نباشیم.

به گزارش نوساز، موذن در یازدهمین مجمع عمومی کاردانان فنی ساختمان افزود: هر سال به بیش از یک میلیون واحد مسکونی تازه نیاز داریم از طرفی ساختمان های فرسوده نیز در کشور وجود دارد که باید نوسازی شود همچنین تعداد بسیاری از ساختمانها نیز به مقاوم سازی نیاز دارند تا در برابر خطراتی همچون زلزله مشکل ساز نشوند.
وی گفت: برای احداث یک ساختمان مقاوم و استاندارد، استفاده از مصالح استاندارد، رعایت ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان و استفاده از عوامل کاردان و باصلاحیت ضروری است که در صورت وجودنداشتن عامل سوم دو عامل اولی نیز بی اثر خواهد بود.
رئیس سازمان نظام کاردانی فنی ساختمان افزود: امروز عمر مفید ساختمان در کشور ما ۳۰ سال اعلام می گردد در صورتی که عمر مفید ساختمانها در دنیا بالای ۸۰ سال است.
موذن گفت: اگر می خواهیم شاهد ریزش ساختمان های مجاور گودبرداری ها نباشیم باید همواره کاردانان فنی ساختمان در روند احداث ساختمان ها حضور داشته باشند تا ساختمان هایی استاندارد و اصولی ساخته شود.
وی افزود: اقدامات لازم برای نقش آفرینی کاردانان فنی ساختمان در روند اجرای طرح های عمرانی صورت گرفته و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس خواهان حضور این اشخاص در اجرای طرح های عمرانی می باشند اما کارشکنی هایی مانع از ورود انها در روند اجرای طرح ها می گردد.

منبع: واحد مرکزی خبر


برچسب هابرچسب ها: ساخت وساز، سازندگان خرد، تامین مصالح، مشکلات، قوانین، اصول فنی مهندسی



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.