لزوم برابری عرضه و تقاضا/ توقف ساخت و ساز مسکن اشخاص زیادی را بیکار می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه با هماهنگی عرضه و تقاضا، قیمت ها دیگر حبابی بالا نمی روند گفت: نزدیک به دو هزار نفر در بخش مسکن فعال می باشند که در صورت توقف ساخت و ساز این اشخاص شغل خود را از دست خواهند داد.

هادی نظری پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عرضه خانه های خالی به بازار، با استفاده از هر مکانیزمی بسیار تاثیر گذار در کاهش التهاب بازار مسکن خواهد بود اظهار داشت: لازم است با هماهنگی شهرداری و سازمان امور مالیاتی شناسایی دقیقی از میزان خانه های خالی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که خانه های زیادی دارند، اقدام به احتکار کرده اند چرا که منتظر بازار مناسب برای عرضه می باشند، گفت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم پس اگر عرضه کاهش یابد، قطعا در کنار افزایش قیمت ها، مردم زیادی نمی توانند نیاز اولیه خود یعنی داشتن سرپناه را تامین کنند.

نظری پور به عرضه مسکن در بافت های فرسوده اشاره کردو افزود: اگر اقدامی هم چون اتخاذ سیاست های تشویقی و یا استفاده از سیستم های مالیاتی را در دستور کار قرار دهیم، قطعا عرضه با تقاضا مساوی می شود که این مسئله هم از حبابی بالا رفتن قیمت ها جلوگیری می کند و هم اکنون مسکن دست سازنده نمی ماند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن تصریح کرد: به هر حال مسکن نیاز اولیه بشر است، بنابراین اتخاذ سیاست های مناسب جهت خانه دار شدن مردم ضروری است.

به گفته ی وی حوزه های مختلفی در ساخت مسکن نقش دارند که در صوت توقف ساخت و ساز اشخاص زیادی شغل خود را از دست می دهند و میزان بیکاری در کشور سرسام آور می شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.