لزوم تغییر رویکرد اتحادیه عرب در قبال مسئله بحرین/بی‌اساس بودن ادعای دخالت ایران در این کشور

۰۲خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهای عضو اتحادیه عرب برای فرار از اتهاماتی که علیه آنها زده می‌شود، ایران را به بیان سخنان تحریک‌آمیز و مداخله آشکار در امور داخلی بحرین متهم می‌کنند.

” حسین کنعانی‌مقدم ” در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اعلام موضع اتحادیه عرب مبنی بر مداخله ایران در بحرین گفت: اتحادیه عرب یکی از متهمان اصلی مسائل بحرین بوده و عملیات تروریستی در این کشور به وسیله کشورهای عضو این اتحادیه شکل گرفته است.  

 
وی ادامه داد: دخالت و حمایت عربستان از تروریست‌های معارض، کشتار و اقدامات خلاف حقوق بشر توسط این کشور به روشنی مشخص کرده که کشورهای عضو اتحادیه عرب به‌ویژه عربستان در این اقدامات نقش دارند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای عضو اتحادیه عرب برای فرار از اتهاماتی که علیه آن‌ها زده می‌شود، ایران را به بیان سخنان تحریک‌آمیز و مداخله آشکار در امور داخلی بحرین متهم می‌کنند.  
 
گفتنی است؛ وزاری کشورهای عرب اخیرا در جریان کنفرانس، ” شورای وزرای کشورهای عرب ” در ریاض گرد هم آمده بودند، ایران را به تأمین حمایت لجستیک برای عملیات تروریستی در بحرین و یمن متهم و محکوم کردند.  
 
انتهای پیام/       


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.