لزوم حفظ ظرفیت تولید بنزین در پتروشیمی‌

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

لزوم حفظ ظرفیت تولید بنزین در پتروشیمی‌

پرشین خودرو:​ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت ایجاد شده در واحدهای پتروشیمی برای تولید بنزین باید حفظ شود تا در شرایط کمبود بنزین دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ممتازنیوز، حسین امیری خامکانی با بیان این که آلاینده بودن بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها باید توسط کارشناسان وزارت نفت و سازمان محیط زیست مشخص شود تاکید کرد: نمی‌توان گفت بالا بودن آلایندگی در تهران مربوط به بنزین تولید شده در پتروشیمی‌هاست.
او با تاکید بر این که دولت تنها باید به مجوز مجلس نسبت به واردات اقدام کند یادآور شد: البته واردات هم تا زمانی ادامه دارد که طرح‌های پالایشی و افزایش ظرفیت بنزین به بهره‌برداری برسد به همین دلیل در کنار واردات بنزین یا تولید بنزین پتروشیمی باید تکمیل طرح‌های پالایشگاهی را شتاب داد؛ چرا که بنزین مورد نیاز کشور باید در واحدهای پالایشگاهی تولید شود.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در پاسخ به این سوال که آیا واردات بنزین با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری همخوانی دارد؟ گفت: دو مورد در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد؛ ابتدا این که تولید بنزین در پتروشیمی‌ها اقتصادی است یا واردات بنزین؟ و مسئله دیگر این است که آیا شرایط بین المللی – تحریم واردات بنزین- اجازه واردات این فرآورده را به کشور می‌دهد یا خیر؟
به گزارش تسنیم، امیری در مورد این که آیا شرایط بین‌المللی تغییر کرده است گفت: احتمالا وزارت نفت شرایطی را برای واردات بنزین ایجاد کرده است درغیر این صورت با توجه به این که دولت موظف به تامین سوخت مورد نیاز کشور است باید تولید بنزین از پتروشیمی‌ها را ادامه دهد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.