لزوم پیگیری سلامت کودکان کار/ ایجاد کارت هوشمند سلامت برای کودکان کار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

دبیر کمیسیون iبهداشت و درمان مجلس با اشاره iبه وضعیت نابسامان کودکان کار گفت: این مسئله هنوز در کمیسیون مطرح نشده اما اگر طرح شود باید مسائل را کارشناسانه ارزیابی کنیم.

احمد آریایی‌نژاد نماینده همدان و ملایر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه اینکه کودکان کار معمولا تحت نظارت خانواده‌ها نیستند، افزود: در نسل قدیم کودکان از کار سبک آغاز می‌کردند تا مسئولیت پدر و مادرها را عهده‌دار شوند، امروزه هم می‌توانیم یک چنین مسئله‌ای را بواسطه آموزش حرفه و پیشه داشته باشیم اما باید لطافت‌ها و ظرافت‌ها هم در این میان رعایت شود.
 
وی در ادامه تصریح نمود: با توجه iبه شرایط کودکان کار و بی‌توجهی نبست iبه سلامت آنها روز iبه روز سطح سلامت در بین این قشر ضعیف جامعه در حال کاهش بوده و خطر ابتلای آنها iبه بیماری‌های خطرناک درحال افزایش است.
 
آریایی نژاد خاطرنشان نمود: ما پیگیر اجرایی‌شدن طرحی هستیم که در برنامه ۵ ساله هم در نظر گرفته شده نه تنها برای کودکان کار بلکه برای همه اشخاص جامعه و آن هم کارت هوشمند سلامت است که اطلاعات سلامت و iبهداشت فرد اعم از سابقه بیماری، واکسیناسیون و هر مسئله‌ای که با سلامت فرد مرتبط  باشد iبه صورت کاملا محرمانه ثبت شده و فقط خود شخص و پزشک می‌تواند iبه آنها دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.