لغو مجوز ساخت ال ان جی چین

شرکت سینوک مجوز ساخت یک پایانه ال ان جی در جنوب چین را در اختیار گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا،در بحبوحه افزایش تقاضا برای سوخت پاک، شرکت ملی نفت فلات قاره چین (سینوک) مجوز ساخت یک پایانه دیگر ال ان جی را در بندر شنژن در جنوب چین از دولت این کشور دریافت کرد.

کمیته توسعه و اصلاحات ملی چین روز گذشته اعلام کرد: این کمیته طرح ساخت این پایانه شرکت سینوک را که ظرفیت دریافت ۴ میلیون تن در سال ال ان جی را دارد، ماه ژوئن گذشته تصویب کرده است.

شرکت سینوک ۷۰ درصد از سهام پایانه دیفو و شرکت شنژن انرژی نیز ۳۰ درصد باقیمانده سهام این پروژه را در اختیار دارد؛ این پایانه ال ان جی دارای ۴ مخزن ذخیره ال ان جی است که هر یک از آنها ظرفیت ذخیره ۱۶۰ هزار مترمکعب ال ان جی را دارد.

چین قصد دارد به منظور کاهش وابستگی به سوخت های زغال سنگ و نفت، مصرف گاز خود را تا سال ۲۰۲۰ سه برابر کند.

بنا بر آمار اداره گمرک چین، واردات ال ان جی چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته با ۲۹ درصد افزایش به ۶٫۷ میلیون تن رسیده است.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین هم اکنون سه پایانه ال ان جی فعال در خلیج داپنگ بندر شنژن، فوجیان و شانگهای دارد، این شرکت در حال احداث پایانه های بیشتری در سواحل شرق و جنوب چین است.

اداره گمرک چین همچنین گزارش داد: مصرف ظاهری گاز چین در ۶ ماه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.