لودگی نمی‌کنیم

۳ م دیماه ،

جام جم آنلاین: علیرضا کمالی این روزها با سریال تلویزیونی «میلیاردر» به شبکه یک آمده است. او در این سریال نقش داماد خانواده فرجام (منصور) را بازی می‌کند.

با وجود این‌که کمالی اولین تجربه بازی در یک اثر طنز را کسب می‌کند اما توانسته در میان مخاطبان جای خوبی باز کند.

نقش منصور در سریال میلیاردر اولین تجربه شما در زمینه بازی در یک اثر طنز است، چطور شد تصمیم گرفتید در آن سریال بازی کنید؟

همان​طور که اشاره کردید برای اولین بار بازی در یک سریال طنز را تجربه می‌کنم. دلیل پذیرش نقش منصور، حضور علیرضا امینی به عنوان کارگردان است. قبلا در یکی از فیلم‌های او بازی کردم و کاملا نسبت به او شناخت داشتم. بنابراین اعتماد به او سبب شد تا بازی در این سریال را بپذیرم. در مجموع، بازی در این سریال برایم تجربه خوب و جذابی است.

اشاره کردید به دلیل اعتمادی که به کارگردان داشتید بازی در این سریال را پذیرفتید، یعنی اگر این سریال را کسی به غیر از امینی کارگردانی می‌کرد، نمی‌پذیرفتید؟

حضور علیرضا امینی در مقام کارگردانی نقش بسزایی در انتخاب من داشت. البته وقتی فیلمنامه را خواندم خیلی لذت بردم. احساس کردم فیلمنامه این مجموعه با دیگر سریال‌های طنز که در این سال‌ها تولید و پخش شده، تفاوت دارد. از سوی دیگر در این سریال لودگی نیست. همه این عوامل در انتخابم نقش داشت.

با توجه به این‌که قبلا تجربه بازی در نقش‌های طنز نداشتید، بازی در سریال میلیاردر برایتان دشوار نبود؟

نه، به هر حال کار ما بازیگری است. اتفاقاً برخی مسائل که خط قرمز می باشند راحت‌تر در یک اثر طنز مطرح می‌شود. در واقع می‌توان در لایه‌های زیرین یک اثر طنز، مسائل اجتماع را آسیب‌شناسی کرد. همه ما آدم‌ها در طول روز ممکن است نقاب‌هایی به صورت بزنیم و این نقاب‌ها سبب شوند تا کمتر شخصیت‌مان مشخص شود. در یک اثر طنز این نقاب برداشته می‌شود.

فکر می‌کنم فراز و نشیب‌های نقش‌تان در این سریال یکی از عواملی بود که شما را برای بازی در این سریال ترغیب کرده است، چون در برخی قسمت‌ها تلفن‌های مشکوک دارید؟!

(با خنده) بله. دقیقا همین طور است. به مرور که قصه جلوتر برود، متوجه می‌شوید این شخصیت تا چه میزان ابعاد پیچیده دارد. مسلما همین ابعاد برای هر بازیگری جذابیت دارد و سبب می‌شود بازیگر بتواند نقش‌ خود را متفاوت‌تر بازی کند. البته زامیاد سعدوندیان همزمان با تصویربرداری مشغول بازنویسی فیلمنامه میلیاردر است. به روز رسیدن متن به دستمان به جذابیت‌های ایفای نقش‌هایمان بیشتر کمک کرده است و همین مساله سبب می‌شود که گاهی خودمان هم شگفت زده شویم.

برایتان دشوار نیست که فیلمنامه روز به روز به دست‌تان برسد؟

نه، چون فیلمنامه بازنویسی می‌شود و سعدوندیان رنگ و لعاب به شخصیت‌ها می‌دهد. این طور نیست که تغییرات اعمال شده گیج‌کننده باشد. از سوی دیگر از ابتدا شخصیت‌ها کامل بسته نشده بود تا جای کار بیشتری وجود داشته باشد.

تجربه بازی در سریال طنز میلیاردر چگونه است؟

خیلی تجربه خوبی است. خوشحالم با این سریال هر شب می‌توانیم ۵۰ دقیقه لبخند را بر لب مردم بیاوریم. مردم دغدغه‌های خودشان را دارند و از این‌که از دیدن یک مجموعه طنز لذت می‌برند، ما خوشحال می‌شویم. گرچه خودمان سر کار هستیم و نمی‌توانیم این مجموعه را ببینیم؛ اما لبخند مردم برایمان شیرین است.

تعجیل‌هایی که برای ضبط سریال میلیاردر دارید، برایتان سخت نیست؟

نه تنها سخت نیست، بلکه شیرینی خودش را دارد. ممکن است جسم خسته شود، اما روحمان جلا پیدا می‌کند.

از بازیگران مقابل‌تان راضی هستید؟

در این سریال هیچ کدام از بازیگران انفرادی کار نمی‌کنند یا این‌که بخواهند فقط خودشان را مطرح کنند. گروه خیلی خوبی هستیم و علیرضا امینی به زیبایی کار را هدایت می‌کند. خوشبختانه کارگردان دست ما را برای بازی باز گذاشته و می‌توانیم نقش‌مان را براحتی ایفا کنیم. همین مساله سبب شده تا تجربه خوبی در کنار یکدیگر داشته باشیم.

فاطمه عودباشی – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.