لولوسازی از ایران، همه هنر مسئول امنیتی انگلیس برای توجیه بی‌عرضگی خود

پیگیری پروژه ایران هراسی پیش از نشست های کارشناسی هسته‌ای

مهم است که ایران را به عنوان بخشی از تهدید ترور جهانی ببینیم…ما در ماه های اخیر شاهد یک سری توطئه ها و اقدامات تروریستی علیه منافع اسرائیل در هند ، آذربایجان و دیگرنقاط جهان بوده ایم بنابراین بازگشت به تروریسم دولتی توسط ایران و یا همدستانش، از جمله حزب الله، جدی است…

در حالی که پس از مذاکرات مسکو رسانه ها و مسئولان غربی به بهانه های مختلف پروژه ایران هراسی را دنبال می کنند، روز گذشته مدیرکل آژانس عالی امنیت بریتانیا، ایران را متهم به ترویج تروریسم دولتی نمود.

به گزارش بولتن نیوز جاناتان ایوانز، هشدار داده که تهدید ایران را نباید دست کم گرفت. رئیس MI5 درسخنرانی دفاع و امنیت خود به مهمانان شهردار لندن گفت:  “مهم است که ایران را به عنوان بخشی از تهدید ترور جهانی ببینیم.”

 

وی گفت: “ما در ماه های اخیر شاهد یک سری توطئه ها و اقدامات تروریستی علیه منافع اسرائیل در هند ، آذربایجان و دیگرنقاط جهان بوده ایم بنابراین بازگشت به تروریسم دولتی توسط ایران و یا همدستانش، از جمله حزب الله، جدی است. “

 

 ایوانز در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ناتوانی بریتانیا برای برقراری امنیت در المپیک لندن، گفت: ارزیابی های بعمل آمده توسط آژانس امنیتی تحت مدیریت من نشان می دهد که بریتانیا از زمان حادثۀ یازده سپتامبر تاکنون تقریبا هرسال توطئۀ حمله تروریستی  موثقی را  تجربه کرده است و بازی های المپیک لندن  انگیزه و هدف جالب توجهی برای دشمنان ما ایجاد می کند.

 

 وی همچنین خاطرنشان کرد که وی به هیچ وجه  باور ندارد که کشورش هدف آسانی برای طراحان توطئه های تروریستی تلقی می شود.

 

آقای ایوانز در سخنرانی دیگری پیرامون موضوع “افزایش خطر حملات سایبری”  نیز هشدار داد که بریتانیا هم تواند ” جهادی شود ” و جهان عرب را به عنوان منطقه ای برای آموزش و تمرین فعالیت های تروریستی انتخاب کند.

 

او گفت:  “بعضی از آنها ممکن است به انگلستان باز گردند و امنیت اینجا را به خطر بیاندازند و این خود ” تحولی جدید و نگران کننده” است.

این ادعاها در حالی از سوی رئیس MI5 عنوان شده که به نظر می‌رسد ناتوانی دولت انگلیس در تأمین امنیت بازی‌های المپیک و وجود احتمالاتی مبنی بر تحرکات خرابکارانه در جریان این بازی‌ها که می‌تواند به اعتبار و اقتدار دولت این کشور لطمه جدی وارد کند،‌ دستگاه امنیت داخلی این کشور را به تکاپو واداشته تا تقصیر بی عرضگی خود در تأمین امنیت را در چهارچوب پروژه دامنه‌دار و تکراری ایران هراسی متوجه ایران بکند.

پیگیری رسانه‌ای و سیاسی پروژه ایران هراسی در روزهای گذشته منحصر به اظهارات رئیس MI5 نیز نیست، به‌طوری که در اویل همین هفته نیز رویترز با انتشار خبری در مورد پاک سازی سایت های هسته ای در ایران سعی داشت تا فضای رسانه ای را علیه ایران مخدوش کند.

گفتنی است پس از شکست مذاکرات مسکو برای ۵+۱ و ایستادگی هسته ای ایران برای استیفای حقوق ملت خود، مهم ترین تلاش غربی ها در پیگیری پروژه ایران هراسی مصروف شد.

۵+۱ که برخلاف تعهدات خود در بغداد از برگزاری نشست های کارشناسی پیش از مذاکرات مسکو برای تعیین دستور کار اجلاس مسکو امتناع ورزید، سعی دارد تا پیش از برگزاری نشست های کارشناسی در استانبول، اندکی از کوتاهی های خود  را نزد افکار عمومی جهان بپوشاند و خلف وعده پیشین خود را به دست فراموشی بسپارد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.