“لیموشیرین” را با پوست داخلی آن مصرف کنید

فروردین ۱۴۰۳

مصرف لیموشیرین با پوست داخلی ویتامین “ث” بیشتری به بدن میرساند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ ناهید برخورداری، کارشناس تغذیه با اشاره به این که لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین سی بسیاری است اظهارکرد: چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملاً ویتامین سی مورد نیاز روزانه بدنش تامین شده است.

وی ادامه داد: در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ث به بدن می رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ث است.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر است.

وی با بیان این که لیموشیرین حاوی مقدار بسیاری فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است متذکرشد: پتاسیم آن ناراحتی معده، اسهال خونی و اسهال و حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند.

برخورداری با بیان این که لیموشیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بدن است   گفت ازدیگر خواص لیموشیرین، خنثی کردن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده می باشد.

وی افزود: حجم بسیاری از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین سبب این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.

وی تصریح کرد: آب فراوان موجود در این میوه سبب کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می گردد، چرا که این میوه خاصیت سم‌زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به این که مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است  گفت: مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف  کرده و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و سبب شادابی پوست می‌شود./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.