مارک وبر از فرمول یک می‌رود

۰۵ تیرماه ۱۳،

وبر از فرمول یک رفت

Bookmark and Share

مارک وبر، راننده استرالیایی تیم ردبول اعلام کرد در پایان فصل ۲۰۲۴ این تیم و مسابقات فرمول یک را ترک خواهد کرد. راننده ۳۶ ساله قرار است با بخش مسابقات پورشه همراه شود که از جمله برنامه‌های تازه‌اش حضور در مسابقات ۲۴ ساعته له‌مان است. 

در محافل فرمول یک از کیمی رایکونن، راننده فنلاندی لوتوس به عنوان جانشین احتمالی وبر در ردبول یاد می‌شود. دانیل ریکاردو و ژان اریک ورن، دو راننده تیم تورو روسو که تحت مالکیت ردبول است هم از کاندیداهای احتمالی حضور در این تیم می باشند. 

مارک وبر ۱۲ سال در فرمول یک رانندگی کرد و در این مدت در ۹ مسابقه پیروز بود و ۳۶ بار به عنوان راننده دوم یا سوم به روی سکو رفت. او همچنین ۱۱ بار در زمان گیری اول شد و در ۱۵ مسابقه سریعترین زمان را به دست آورد. بهترین نتیجه وبر در طول ۱۲ فصل حضورش در فرمول یک دو بار کسب مقام سوم رده‌بندی راننده‌ها بود. 

بهترین فصل وبر سال ۲۰۱۰ بود که در اکثر فصل در صدر رده‌بندی رانندگان بود و تنها در سه مسابقه آخر موقعیت خود را به هم‌ تیمی‌اش سباستین فتل واگذار کرد. 

رابطه سخت او با فتل در پنج سالگی که دو راننده در تیم ردبول در کنار یکدیگر بودند از نظر پنهان نبود. آخرین بار در مسابقه مالزی در همین فصل، فتل بی توجه به دستور تیم از وبر سبقت گرفت و در مسابقه اول شد. به نظر می‌رسد عصبانیت راننده استرالیایی از این اتفاق بیشتر از همیشه به تصمیمش برای ترک فرمول یک مصمم کرد. 

او اگرچه می‌گوید آنچه در پیشت سپانگ مالزی رخ داد تأثیری در تصمیمش نداشت و رفتنش از فرمول یک براساس یک برنامه شخصی بود. وبر گفته است «پورشه به عنوان یک خودروساز نقش مهمی در تاریخ مسابقات اتوموبیلرانی داشته و بالاترین سطح فنی و کیفیت را دارد. برای رانندگی با یکی از سریعترین ماشین‌های مسابقه جهان صبر ندارم.»

برچسب ها : مارک وبر | فرمول یک | ردبول | پورشه | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۶/۲۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.