ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها / افزایش قیمت‌ها و بحران اقتصادی داروسازان

دبیر انجمن داروسازان تهران از توزیع ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه ها خبر داد و در عین حال ضمن انتقاد از عدم ارائه تسهیلات کرونایی به داروخانه ها، گفت: در حال حاضر با توجه به تغییرات فاحش قیمتی در تامین داروی مردم در داروخانه ها، بحران اقتصادی در داروخانه ها وجود دارد.

دکتر محمدرضا دری در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت توزیع ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه ها، گفت: در حال حاضر وضعیت توزیع ماسک ۱۳۰۰ تومانی به داروخانه ها بسیار بهتر شده است.

وی افزود: در حال حاضر دو سه شرکت، این ماسک ها را در اختیار داروخانه ها قرار می دهند. عوامل توزیع آن نسبتا خوب شده، فراگیرتر شده و وضعیت توزیع ماسک از شرایط قبلی درآمده است. ماسک های صنعتی ۱۳۰۰ تومان در داروخانه ها موجود است و فعلا مشکلی ندارد.

دری درباره وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه ها و وضعیت اقتصادی داروخانه ها، گفت: با پیگیری های انجمن داروسازان و در جلساتی که پیگیری آن را با بیمه ها و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داشتیم، خوشبختانه وضعیت مطالبات بهتر شده است؛ به طوری که میزان بدهی ها از آن فاصله هشت یا ۹ ماهه به پنج الی شش ماه کاهش یافته است.

چالش اقتصادی داروخانه ها

دری ادامه داد: البته در حال حاضر چالشی که وجود دارد، این است که داروخانه ها به دلیل تغییر قیمتی که در داروها وجود دارد، به شدت نیازمند افزایش سرمایه هستند تا بتوانند همان خدمات قبلی را ارائه کنند. زمانیکه داروها گران می شوند، نیاز به افزایش سرمایه برای تامین مجدد آن ها دارید. در حال حاضر بحران اقتصادی با توجه به تغییرات فاحش قیمتی، درباره تامین داروی مردم است تا مردم بتوانند خدمات مورد نیازشان را از داروخانه ها دریافت کنند.این موضوع در حال حاضر مهمترین چالش ما در داروخانه ها است.

دبیر انجمن داروسازان تهران افزود: از آنجایی که قیمت داروها مرتبا در حال افزایش است، باعث می شود که داروخانه برای تامین داروها نیازمند افزایش سرمایه داشته باشد. داروخانه ها داروهایشان را با قیمت نازل می فروشند، اما برای تامین مجدد آن ها باید با قیمت گران تر و حتی در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت، بخرند که این موضوع چالش نیاز به سرمایه را برای داروخانه ها ایجاد کرده است.

دری در ادامه ضمن انتقاد از عدم‌ ارائه تسهیلات بانکی مرتبط با کرونا به داروخانه ها، گفت: نمی دانم ستاد کرونا بر اساس چه اصلی داروخانه ها را از شمول اینکه بتوانند در اخذ وام شرکت داشته باشند و از بانک ها بابت مشکلاتی که برای داروخانه ها در دوران کرونا و در حوزه ارائه خدمات، کم و کاستی های دارو و… پیش آمده، تسهیلات دریافت کنند، خارج کرده است.

وی افزود: بارها داروخانه ها با ما تماس گرفتند که نمی توانند هیچ تسهیلاتی را به عنوان کمکی در دوران کرونا از بانک ها دریافت کنند و این موضوع جای بحث دارد. داروخانه ها از تسهیلات کرونایی خارج شدند که یک آسیب جدی است‌. اگر داروخانه می خواست که از طریق این تسهیلات و کمک های بانکی هزینه هایش را تامین و بحث کمبود سرمایه را جبران کند، اما نمی توانند هیچ تسهیلاتی از ستاد کرونا دریافت کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.