مالیات جایگزین درآمد نفتی می شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

در مسیر اجرای صحیح اتکا به درآمدهای حاصل از مالیات جایگزینی برای درآمدهای نفتی خواهد بود.

ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی در کشور انتظارات را برآورده نمی سازد گفت: تا به امروز مالیات به میزان قابل قبول وصول نشده است.

وی ادامه داد: در سایر کشورها مالیات به عنوان منبع درآمدی پایدار در محاسبات بودجه ملاک عمل قرار می گیرد، این در حالی است که در کشور ما در این زمینه به سبب تعلل در اجرای مقررات مالیاتی کوتاهی صورت گرفته است.

وی افزود: کوتاهی در اجرای قوانین مالیاتی ناشی از خواست مسئولان امر نبوده بلکه ناشی از ملاحظاتی است که در جهتی کاهش فشار برخی از اقشار را در کشور شامل می شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مالیات در رشد درآمدهای کشور گفت: درآمد پایدار بودجه از محل اخذ مالیات به معنی افزایش فشار بر اقشار جامعه نیست.

وی اظهار داشت: از سوی برخی اقشار همچون معلمان و کارمندان مالیات را از محل حقوق ماهیانه به صورت مستمر پرداخت می شود در حالی که از دریافت مالیات برخی کارگاه های تولیدی صرف نظر شده است که در جهتی تامین پایدار بودجه از محل اخذ مالیات نبایستی کوتاهی در دریافت بودجه صورت گیرد.

وی ادامه داد: اتکا به درآمدهای حاصل از مالیات جایگزینی برای منابع حاصل از درآمدهای نفتی خواهد بود.

ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات با فرهنگ سازی به عنوان موضوع ارزشمند در جامعه ملاک عمل قرار می گیرد گفت: فرهنگ سازی در رابطه به مزایای اخذ مالیات نیازمند تبلیغات مناسب و معرفی بخش های مختلف مالیات و اثرات مثبت آن در توسعه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مالیات یک شیوه اسلامی است گفت: اجرای صحیح قوانین مالیاتی بایستی با اهتمام بیشتر در کشور از سوی مردم و مسئولان پیگیری شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن برخی ایرادات وارده از سوی مالک نظران به متن قوانین مالیاتی که نیازمند بازنگری است برهمین اساس در زمینه اجرای قوانین مالیاتی هم در کشور ضعف هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: با ضعف اطلاع رسانی به آحاد جامعه در زمینه قوانین مالیاتی سبب خواهد شد که امتیازات مالیاتی از نظر دور بماند.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز ناگزیر به بهره برداری ازمنابع درآمدی هستیم که در قبل به آن کم توجهی شده است گفت: امتیازات این قوانین در شرایط حساس امروز روشن می شود به طوری که مسیراجرای این قوانین راه گریز از تحریم های پیش روی کشور خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان نمود: مالیات یکی از منابع پایدار درآمدی برای کشور تلقی می شود که با بهره گیری از نظر منتقدان و همسویان در آینده شاهد بهبود وضعیت مالی و درآمدهای کشور خواهیم بود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.