مالکی چند افسر ارتش عراق را برکنار کرد

در پی حمله هفته گذشته تروریست‌ها به یک مرکز امنیتی در بغداد، نخست‌وزیر عراق چند افسر را بدلیل اهمال در انجام وظایف خود، برکنار و به دستگاه قضایی ارجاع داد.
به گزارش پایگاه خبری “الجزیره”، “نوری المالکی” نخست‌وزیر عراق دیروز تعدادی از افسران ارتش را به دلیل سهل انگاری در حمله صورت گرفته تروریست‌ها به یک مرکز امنیتی عراق در هفته گذشته برکنار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق، او تعدادی از افسران را که در مقابله با تجاوز صورت گرفته علیه مرکز مبارزه با تروریسم در بغداد سهل‌انگاری کرده‌اند، برکنار کرده و آنها را به دستگاه قضایی عراق ارجاع داده است.

“عدنان الاسدی” معاون اسبق وزارت کشور عراق در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد نیز از انجام تحقیقی گسترده برای شناسایی و مجازات تمامی کسانی که در دفاع از مرکز مبارزه با تروریسم اهمال کرده‌اند، خبر داده بود.

سه‌شنبه گذشته، پس از انفجار همزمان دو خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد، تعدادی از افراد مسلح ناشناس به مرکز مبارزه با تروریسم عراق حمله کردند تا این مرکز را اشغال کنند. هرچند که تروریست‌ها در این امر ناکام ماندند اما انفجارها و درگیری‌های این روز دستکم ۲۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجا گذاشت که اغلب آنها از نیروهای امنیتی بودند و علاوه بر آن ۸ فرد مهاجم نیز به هلاکت رسیدند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.