مالیات از انتقال کارت به کارت پول نمی‌گیریم/معافیت مالیاتی حقوق سال آینده تا ۶۰۰هزار تومان

۲۷م آذر ،

چکیده: معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مالیاتی از بابت انتقال کارت به کارت پول در دستگاه‌‌های خودپرداز و پوز دریافت نمی‌کنیم، بلکه مالیات از درآمد وصول می‌شود.

حسین وکیلی در مورد شایعه دریافت مالیات از انتقال کارت به کارت پول در دستگاه‌های خودپرداز و پوز گفت: مالیات چقدر مظلوم است و هر کس هر مشکلی دارد، به مالیات ربط می‌دهد، درحالی که این گونه نیست.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: سازمان امور مالیاتی می‌خواهد از  سال آینده ۱۰ گروه تازه از اصناف برای اجرای قانون مالیات ارزش افزوده، مجهز به دستگاه‌های صندوق مکانیزه فروش شوند و سازمان مالیاتی و طرح جامع مالیات به سمت سیستمهای الکترونیکی حرکت می‌کند.

وکیلی تاکید کرد: در حال حاضر از دستگاه‌های پایانه فروش یا همان پوز فروشگاهی و دستگاه‌های خودپرداز مالیات نمی‌گیریم.

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد معافیت درآمدی از مالیات گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری، درآمد ماهانه تا ۵۵۰ هزار تومان معاف از مالیات است که برای لایحه بودجه ۹۲ رقم ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حداقل حقوق معاف از مالیات پیش‌نهاد شده است.

وی افزود: اگر لایحه اصلاح قانون مالیاتی تصویب شود، حداقل درآمد معاف از مالیات ۷۰۰ هزار تومان در ماه خواهد شد.

اخیرا در بازار شایعه شده است که تاخیر واریز آنی پول در شبکه شتاب، دستگاه‌های خودپرداز و پوز به سبب این است که می خواهند مالیات از انتقال پول دریافت کنند، در نتیجه بعضی از مغازه‌داران می‌خواهند دستگاه‌های پوز را جمع‌آوری کنند، در حالی که معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: مالیات فقط از درآمد گرفته می‌شود و کاری به نقل انتقال پول در خودپرداز و پوز ندارند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.