مایکروسافت زبان شفاهی را وارد اِکسل می‌کند

۱فروردین ۱۳،

 

پژوهشگران مایکروسافت در حال تلاش برای طراحی نسخه تازه‌ای از نرم افزار اکسل می باشند که در آن زبان طبیعی و گفتاری با فناوری‌های برنامه نویسی خودکار ترکیب شده است. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی zdnet، پژوهشگران مایکروسافت تلاش می‌کنند ابزار تازهی به نام آنالیز (Analyze) را به نرم افزار گسترده برگ اکسل بیفزایند که قابلیت پشتیبانی از زبان شفاهی و گفتاری را داراست. مایکروسافت هدف خود از ابداع این ابزار را آسان‌تر کردن کار با اکسل عنوان کرده است. 
بر اساس این گزارش، نرم افزار اکسل ۲۰۲۴ هم اکنون دارای قابلیتی به نام Fill Flash است که می‌تواند منظور کاربر را در بعضی موارد پیش بینی کند. کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند اسم یا رقمی را که دارای فرمت مشخصی است وارد جداول اکسل کند و اکسل نیز بر اساس آن فرمت دیگر اسامی و یا ارقام احتمالی مورد نظر کاربر را پیش بینی می‌کند و به صورت کمرنگ در پایین نمایش می‌دهد. حالا پژوهشگران مایکروسافت گفته‌اند در گام بعدی می‌کوشند زبان طبیعی انسان‌ها را نیز وارد اکسل کنند، بطوری که این نرم افزار قادر به درک گرامر و دستور زبان باشد. در صورت تحقق این ایده کاربر به طور مثالً می‌تواند مستقیماً از اکسل بپرسد: «چه کسی بیشترین حقوق را دریافت کرده است؟». 
نسل بعدی این ابزار که پژوهشگران مایکروسافت در حال تلاش برای طراحی آن می باشند، این است که قابلیت پشتیبانی از زبان صوتی و شفاهی را نیز داراست. در این مرحله کاربران نیازی به تایپ داده‌های ورودی ندارند و می‌توانند با فرمان‌های صوتی با اکسل کار کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.