مایکروسافت ویندوزفون ۸ را هم معرفی کرد

نکته مهم اینجاست که مایکروسافت ویندوز فون را از اساس تغییر داده است. نسخه قدیمی ویندوز فون بر پایه سیستم عامل قدیمی مخصوص موبایل مایکروسافت، یعنی ویندوز CE طراحی شده بود. اما نسخه فعلی با کدهای اصلی سیستم عامل آینده مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ طراحی شده است. این اقدام مایکروسافت، نتایج مهمی را برای برنامه نویسان و مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت. برنامه نویسان به راحتی می توانند، برنامه ای را که در محیط متروی ویندوز ۸ قابل اجراست برای ویندوز فون ۸ طراحی کنند ومصرف کنندگان هم زین پس می توانند برنامه های بیشتر و سخت افزارهای بهتری را با ویندوزفون خود اجرا کنند.

ویندوز فون های کنونی قابلیت ارتقا به ویندوز فون ۸ را نداشته و از انجاییکه موبایل‌های فعلی هم قابلیت اجرای این نرم افزار را ندارند، مایکروسافت نسخه ارتقا یافته ای به نام ویندوز فون ۷٫۸ را برای انها ارائه کرده است.

ویندوز فون ۸ از بسیاری از قابلیت های سخت افزاری جدید نیز پشتیبانی می کند. که از همه مهمتر آنها پشتیانی از دستگاه های چند هسته ای است که هم اکنون روی هر دو پلت فرم اندرویید و iOS موجود می باشد. همچنین از رزولوشن های بسیار بالاتری مثل ۷۲۰p و ۱۲۸۰*۷۶۰(WXGA)  پشتیبانی می کند. البته به پای رتینا نمی رسد ولی به هر حال بهتر از صفحه نمایش ۸۰۰*۴۸۰ لومیا ۹۰۰ است که با ویندوزفون های فعلی کار می کند.

اما ویندوز فون ۸ در راس همه این قابلیت‌ها دو امکان ویژه دیگر هم دارد: پشتیبانی از حافظه‌های خارجی به شکل microSD و همینطور پشتیبانی از NFC .

NFC درها را به سوی پرداخت‌های موبایلی بهتر باز می کند و البته دراین راه، مایکروسافت مسیر پیش روی شماست. به گفته این کمپانی بهترین کیف پول الکترونیکی که تاکنون دیده اید برای این سیستم عامل خلق شده و به منظور پیاده سازی این قابلیت، این شرکت به طور مستقیم با شرکت های حامل تماس برقرار کرده است و البته مایکروسافت گفته که کاربراش تا سال آینده طعم نتایج این اقدام را نخواهند چشید.

ویندوز فون ۸ نوکیا نقشه را در مرکز و جلوی صفحه قرار داده است و افزونگی های موجود بین این سرویس و سرویس نقشه Bing را از بین برده است. به علاوه، اینبار می توان به صورت آفلاین نیز از این برنامه استفاده کرد.

از جمله تغییرات شکلی بزرگ ویندوز فون ۸ ، قابلیت پویای ” کاشی های زنده” روی صفحه خانگی جدید این پلت فرم است که بیش از پیش خودش را نشان می دهد. حالا می توان کاشی های مترو را به راحتی تغییر داد و آنها را به رنگ و سایز دلخواه در آورد. چنین ایده ای یعنی شما می توانید صفحه نمایش خانگی خود را با جزئیات دلخواهتان طراحی کنید . مثلا اگر ورزشکار هستید، می توانید این صفحه را با برنامه های ورزشی دکورکرده و سپس آن را با امتیازات و عکس هایتان به روز کنید.

مایکروسافت پیشنهاد جالبی هم برای مدیران عرصه فن آوری اطلاعات ارائه داده است. این سیستم عامل جدید امکاناتی مانند رمزنگاری از اطلاعات، بوت امن، و مدیریت دستگاه دارد و در کنار اینها نسخه ای از آفیس  مخصوص موبایل مایکروسافت هم روی ویندوز فون ۸ قرار گرفته است.

Mashable / ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.